Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Det jeg mente var at om det var slik at invandrere fikk mere støtte en etningsk nordmenn (de med hvit hud) så er dt ikke pga invandrerne men saksbehandlerne. At man ikke kan skulde på invandrerne altså.
Men velger å presisere at jeg tror ikke det er slik, men at det er et svar jeg gir til de som påstår at norske får beskjed om at de har feil hudfarge på sosial/trygdekontor.
Jeg blir forsatt ikke helt klok på hva du mener. Er du uenig i at innvandrere får mer støtte enn etniske nordmenn eller er du uenig i at det er sakbehandlerne som skal ha skylden?
Dersom noen får det de har krav på fra staten, være seg i form av sosial støtte eller fra trygdekontoret så vil dette aldri bli en saksbehandlers feil. Så jeg liker ikke argumentet ditt (hvis jeg har forstått deg rett ) Å si at det er på grunn av saksbehandleren blir helt feil. Det er en person som gjør jobben sin og som forvalter et regelverk som er bestemt av de som styrer landet vårt. Så uansett om man er enig eller uenig i de tildelinger som gjøres så er det ikke den enkelte saksbehandler som skal ha skyld eller ære for det.
|