|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Barnebolig, hva er det?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Sånn umiddelbart høres det ut som om de er litt rart skrudd sammen i utgangspunktet, uten at det har noe med deres manglende erfaring med barn og familie å gjøre. Jeg kjenner ingen barnløse, frivillige eller ufrivillige, som har hatt sånne tanker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...
Hvordan skal man vite det på forhånd? Jeg ønsket meg barn, men syns likevel det er det største kultursjokket jeg har opplevd.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tåler regn
|
Selvfølgelig er det kultursjokk å få barn, men det er forskjell på å ikke klare alt ansvaret for et barn og må ha hjelp(spesielt hvis barnet eller en selv ikke er frisk ), og det å ikke ville ønske å være sammen med barnet fordi jobben er viktigere. Var det så vanskelig å forstå |
|
|
|
|
|
#6 |
|
VeloppDragen
|
Nei. Men jeg lurer fortsatt på hvordan man skal vite om man er villig til å omprioritere eller ikke (slik at man vet om man bør forbli barnløs), ettersom såpass mange ombestemmer seg underveis.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tåler regn
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tankefull
|
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Artig å høre barnløses betraktninger rundt dette med barn ja!
|
|
|
#9 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er en bolig for barn med spesielle behov. Et tilrettelagt tilbud på hel- eller deltid. Jeg kjenner jeg blir langt inni margen provosert av smilyen din, og av et par andre holdninger i denne tråden. For de aller fleste foreldre er det å innrømme at man trenger avlastning en høy terskel og tre over. Og en terskel mange ikke klarer gå over med hevet hode - selv om de har all grunn i verden til å gjøre det. Å få et barn med store og spesielle omsorgsbehov er utrolig krevende, både for andre barn i familien, for parforholdet og for storfamilien. For mange er det denne avlastningen som gjør at tiden man tilbringer sammen med barnet blir gode timer og ikke bare stress og noe man gruer seg til. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Er enig med zol. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg forstår ikke hvorfor enkelte velger å få barn hvis de ikke har tenkt å tilbringe tid sammen med det/dem? |
|
|
|
#12 |
|
trøtt
|
Flott innlegg!
Man da ikke plass i barnebolig om ikke behovet er et høyst reelt behov. Da er det da ikke snakk å ha det hjemme på ferie, det er snakk om å gi barnet den omsorgen man er i stand til å gi uten å gå rett i veggen selv. Det kan jo være at man har andre barn som også skal tas vare på.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Ok... dette er helt på sidelinja, men fy søren så truffet jeg følte meg her.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Det er også viktig å huske at foreldre til barn med funksjonshemming skal vare i mange flere år enn andre foreldre. Når mine barn flytter ut i alderen ml 18 oh 20 år, så går de i gang med sitt voksenliv. |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Bare en liten kommentar til "autisme-saken" som Perhonen brakte inn: |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|