|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Har ikke skjønt stasen med halloween, men eldste har vært på noen fester, og vært med venner og godt på dørene til folk. I fjor hadde vi klassefest med halloween-tema, og syntes det var en bedre måte å feire, enn å gå og tigge godteri. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Feirer dere halloween?
Så da er du veldig imot julebukk-tradisjonen også? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
representert
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Nei, si det, det står riktignok ikke i klartekst, men når du skriver "tigge godteri" får jeg ikke akkurat inntrykk av at du elsker det ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
representert
Har igrunn ingen sterke meninger om det, gir gjerne når det kommer noen på døra, men har ikke spesielt lyst at eldste skal gå rundt og gjøre det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Det er jo faktisk helt hva man gjør det til selv. De fleste jeg kjenner som feirer Halloween, både i Norge og utlandet, gjør det med fest. Trick or treating er bare en liten del av det hele.
|
|
|
#7 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har ingen tradisjon for å feire halloween og jeg må innrømme at jeg ikke aner hvordan det feires. For meg er det en helt fremmed tradisjon, og alt jeg har sett er ting man kan kjøpe på butikken og barn som ringer på døra for å få godteri (noe man ikke nødvendigvis har på en helt vanlig onsdag). |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|