Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 14:06   #121
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Har ikke skjønt stasen med halloween, men eldste har vært på noen fester, og vært med venner og godt på dørene til folk. I fjor hadde vi klassefest med halloween-tema, og syntes det var en bedre måte å feire, enn å gå og tigge godteri.

Vet ikke hvordan det blir i år, men tror dette er noe som er kommet for å bli.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 14:18   #122
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har ikke skjønt stasen med halloween, men eldste har vært på noen fester, og vært med venner og godt på dørene til folk. I fjor hadde vi klassefest med halloween-tema, og syntes det var en bedre måte å feire, enn å gå og tigge godteri.

Vet ikke hvordan det blir i år, men tror dette er noe som er kommet for å bli.

Så da er du veldig imot julebukk-tradisjonen også?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 14:21   #123
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så da er du veldig imot julebukk-tradisjonen også?

Jeg er ikke veldig imot halloween eller julebukk, hvor står nå det?

Jeg ser ikke stasen. Og tror at dette er noe som er kommet for å bli, uansett om vi liker det eller ikke.

Gammel 21-10-07, 14:22   #124
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nei, det feirer vi ikke. Jeg aner faktisk ikke når det er. Snart eller?

Gammel 21-10-07, 14:25   #125
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig imot halloween eller julebukk, hvor står nå det?

Jeg ser ikke stasen. Og tror at dette er noe som er kommet for å bli, uansett om vi liker det eller ikke.

Nei, si det, det står riktignok ikke i klartekst, men når du skriver "tigge godteri" får jeg ikke akkurat inntrykk av at du elsker det ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 14:29   #126
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, si det, det står riktignok ikke i klartekst, men når du skriver "tigge godteri" får jeg ikke akkurat inntrykk av at du elsker det ...

Har igrunn ingen sterke meninger om det, gir gjerne når det kommer noen på døra, men har ikke spesielt lyst at eldste skal gå rundt og gjøre det.

Men hadde nok elsket det mer hadde det vært en fest, enn at de skal gå rundt og "be" om godteri.

Gammel 21-10-07, 15:58   #127
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hadde nok elsket det mer hadde det vært en fest, enn at de skal gå rundt og "be" om godteri.

Det er jo faktisk helt hva man gjør det til selv. De fleste jeg kjenner som feirer Halloween, både i Norge og utlandet, gjør det med fest. Trick or treating er bare en liten del av det hele.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:14   #128
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

En venninne av meg pleier å smile pent i døra og si: Her i huset feirer vi ikke Halloween, men kom gjerne igjen som julebukker.

Jupp, samme her..
Samtidig som jeg sier hvor tøffe/skumle de er....(de som kom da dette startet)

Har ikke hatt noen her på 2 år, så da regner jeg med de ikke kommer flere ganger heller..

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:24   #129
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, men jeg stiller med litt godis til naboungene uansett.

Samme her. Skulle gjerne sluppet, men i og med at inngangsdøra er rett ved siden av stuevinduene, så er det ikke så enkelt. Kjøper vel inn noe billige saker antar jeg.

Jeg liker ikke tradisjonen med å gå rundt og "tigge" godterier. Julebukk var/er heller ingen tradisjon her jeg kommer fra (Oslo).

Sist redigert av Skytte : 21-10-07 kl 19:32.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:25   #130
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo faktisk helt hva man gjør det til selv. De fleste jeg kjenner som feirer Halloween, både i Norge og utlandet, gjør det med fest. Trick or treating er bare en liten del av det hele.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:03   #131
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Jer er i Halloween humor!!!

Her er en gamle bilde, husker ikke år dato men de er meg, (arabian queen, shop) og min bror, (klovn, home made by my mom!!!)!!! check out the mouse in the back!!

MORSON!!! min bror jobber som en klovn i barne bursdags partys og sommer-camps... extra job da.

Gammel 24-10-07, 22:29   #132
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke noe forhold til Halloween egentlig. Helt ok med både fest og moro i tilknytning til denne dagen, men jeg reagerer på de fæle kostymene som selges rundt omkring - det virker veldig som det legges opp til å se eklest ut og det synes jeg er litt trist. Små barn på 4-5 år som kler seg ut i skrik-masker, skjelett og andre stygge ting synes jeg ikke noe om. Klarer man å vri dette til litt mer hyggelig og morsomme kostymer og ikke legge vekt på at det skal være så skummelt, så ville jeg nok vært mer positiv, tror jeg.

Gammel 24-10-07, 22:45   #133
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det gjør vi ikke.

Gammel 24-10-07, 22:53   #134
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Jeg har ikke noe forhold til Halloween egentlig. Helt ok med både fest og moro i tilknytning til denne dagen, men jeg reagerer på de fæle kostymene som selges rundt omkring - det virker veldig som det legges opp til å se eklest ut og det synes jeg er litt trist. Små barn på 4-5 år som kler seg ut i skrik-masker, skjelett og andre stygge ting synes jeg ikke noe om. Klarer man å vri dette til litt mer hyggelig og morsomme kostymer og ikke legge vekt på at det skal være så skummelt, så ville jeg nok vært mer positiv, tror jeg.

Jupp.

Så koselig bilde, Vicky.

Gammel 24-10-07, 22:59   #135
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her får ungene være med på Halloween. De har nedtelling og gleder seg veldig. Jeg syns at det er morsomt.

Gammel 24-10-07, 23:08   #136
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi feirer ikke halloween her i huset. Ungene er heller ikke noe interessert i det, men hvis de hadde vært det hadde jeg selvsagt ikke nektet dem å delta sammen med andre barn.

Jeg bruker å kjøpe inn litt snop sånn at vi har noe å gi om det ringer på døra. Det er tross alt ikke barnas feil at denne tåpelige greia har blitt dratt inn til Norge. Ser ingen grunn til å være kjip mot ungene.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:31   #137
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Feirer og feirer. Hvorfor ikke. Det blir jo hva man selv velger å gjøre det til. En komersiel greie, trykket ned i halsen på deg av handelsstanden, eller en trivelig fest i en "døll" mnd.

Vi har de siste årene hatt Halloween fest på hytta. Tre vennepar med barn. Voksne og barn i kostymer, og hytta pyntet med spindelvev, (nåja...så mye falskt spindelvev trengte jeg vel ikke å henge opp. ) edderkopper og gresskar. Alle utelysene fikk lyspærer i rødt og grønt. Og det var utskjærte gresskar med lys i langs veien.

God mat, drikke og masse godteri. Vi har vår egen Idol, quiz, kortspill og fashionshow av klær som finnes i klesskapet på hytta. oh yeah. Unger og voksne har det kjempemorsomt sammen.

Er vi hjemme på selve dagen, har vi alltid kjøpt inn litt godis å gi bort. Våre barn går ikke rundt selv. Storebror har aldri skjønt poenget, og det gjør vel ikke Jonas heller. Men akkurat å ha det på hytta har blitt en tradisjon som alle gleder seg til hver år. I år blir det ikke da vi holder på å bygge på, men neste år...neste år blir vi nok enda flere som feirer der. Håper jeg.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:34   #138
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Standard

uf da fikk jeg vondt... de er ikke en tåpelige greia, hvis man skal ferier man kan gjøre de en positiv greia!

Gammel 25-10-07, 06:35   #139
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det bare å bite i det sure eplet og svelge et par kameler i samme slengen, jentene er innvitert til halloweenfest hos nabogutten. De ble overlykkelie da de hørte ordet fest, men aner ikke hva halloween er. Det blir 6 unger, de som deler lekeplassen her og de får det sikkert hyggelig. Vi voksne skal også være med og siden vi er relativt nyinnflyttet er jo det en fin anledning til å bli mer kjent med naboene :ser positivt på det:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:33   #140
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Vi kommer faktisk til å holde Lillebunny hjemme fra bhg den dagen.
Bhg har nemlig som tradisjon at alle, både barn og ansatte, kler seg ut i de skumleste kostymer og spiser godteri gjennom dagen.

5-åringen her er veldig redd for alt av utkledning og særleg masker. Ho har vore sånn så lenge eg kan hugse. Eg trur det er pga. at ho ikkje klarer å lese ansiktsuttrykka når andre har maske på. Ho er i og for seg ikkje glad i utkledning utan maske heller.

Me har sendt ho i barnehagen når det har vore karneval, men dei tilsette har fulgt henne tett opp pga. dette. Halloween har dei heldigvis aldri markert der.

Dei to siste åra har ho vore tiltakande uroleg jo nærmare Halloween me kjem. Ho ser reklame og ho ser utstilling og ho høyrer andre barn snakke om det. I natt hadde ho to omgangar med mareritt pga. dette. Ho blir engsteleg kvar gong det ringer på døra, og no vil ho aller helst reise til tante så snart som mulig for å slippe unna Halloween-besøk. Ho vil heller ikkje ha besøk av julenissen...

No er jo vår 5-åring litt i overkant nevrotisk når det kjem til dette. Men me har derfor ikkje opna døra når det har komme Halloween-besøk.

Eg er ikkje begeistra for tradisjonen i seg sjølv, men når ho reagerer såpass kraftig på utkledning og særleg på masker, blir det jo ekstra lite interessant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.