Sv: Leieboer og røyking
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Vel. Jeg kan skjønne at folk sier de er allergiske mot røyk selv om de ikke er det. Det er nemlig veldig vanskelig for enkelte å forstå at man må ta hensyn til også ikke-allergikere som ikke liker å bli forpestet. Hvordan kan det irritere at noen hevder å være allergiske uten å være det? Og er det egentlig vanlig?
Nå kan det godt hende jeg misforsto Fluke, det var i alle fall slik jeg oppfattet henne.
Opprinnelig lagt inn av Safran
Syns også det er litt drøyt å skylde på matallergi-fakerne for at enkelte er stokk dumme og tror man kan spise litt av maten man er allergisk mot.
Tja. Det blir jo gjerne til at man legger betydningen av ord inn i hvordan man erfarer dem. Er man vant til at folk som er "allergiske" faktisk kan spise maten de er "allergiske" mot i små doser, så tror man kanskje det er slik det skal være?
For min egen personlige del innrømmer jeg glatt at det bare er fordi jeg er pirkete jeg ikke er noen fan. Jeg liker best at begreper faktisk stemmer.