Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hallovenn ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 13:49   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått.

Jeg skjønner at for deg, som verdsetter religiøsitet og åndelighet høyt, så vil du stille helt andre krav til hva du feirer enn meg. Religiøsitet er ikke en del av mitt liv. Når jeg feirer Halloween så er dette for meg en "hurra-dag". Det er barn som har det gøy. Jeg kan alltids snakke om den historiske bakgrunnen bak feiringen, rett og slett fordi jeg synes det er interessant. Men det er ikke derfor jeg feirer dagen. For meg kunne Halloween-dagen like gjerne hett "Mye Moro På En Ellers Mørk og Kjedelig Oktoberkveld". Valentinesday kunne hett "Dagen Hvor Man Får Et Ekstra Spark Bak Til Å Orke Å Skaffe Barnevakt Og Ha En Romantisk Kveld Ute Med Sin Kjære". I mitt liv handler det om noen ekstra lyse, fine dager hvor man har det gøy. Det samme gjelder jul, egentlig. Jeg provoserer nok mange med å feire jul, ettersom jeg ikke er kristen. For meg handler jul om familietid, hvor slekt og/eller venner samles og er ekstra mye sammen. Jeg må naturligvis undervise min sønn i den historiske bakgrunnen for at vår del av verden feirer jul. Men jeg innlemmer ikke det religiøse aspektet inn i vår måte å feire på.

At man mener det er handelsstanden (som er et begrep som hører hjemme på femtitallet) som manipulerer oss til å ta nye tradisjoner inn i våre liv synes jeg er en forenkling, og for å være litt fagsnobb: Egentlig direkte feil. Det hele handler om tilbud og etterspørsel. Hvis én butikk i år 1 importerer et plastgresskar til Halloween, og dette blir solgt, da tar han inn 2 gresskar til neste år. Osv. Det er vi som etterspør det. Og tilbudssiden i markedet responderer med å tilby oss det vi ber om.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.