Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hallovenn ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 12:22   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn ...

Jeg synes faktisk mange er ganske lettlurte når det gjelder salgstriks. Er det tradisjoner vi overtar synes jeg nesten en tradisjon fortjener å bli forstått.
Det har blitt veldig viktig for mange å definere julens betydning for seg selv i form av solsnuing eller hva det skulle være. I forhold til akkurat dette har det vært fokus på det som ligger bak tradisjonen og det har vært viktig for mange å enten ta avstand fra, eller å definere sin egen vei i forhold til juletradisjoner. I forhold til Halloween har jeg inntrykk av at dette ikke er like viktig. Er det kanskje fordi man tror at ikke så mange faktisk tror på noe av det som halloweenfeiringen har som bakgrunn eller har det andre årsaker? Er dere bevisst på hvilke elementer dere synes det er greit at ungene vektlegger og ikke? Tenker dere over at dette er en religiøs tradisjon? Halloweenfeiringen er veldig amerikansk i sin form fordi den er en miks av tradisjoner som kun kunne finne sted i USA fordi det var der de ulike tradisjonene møttes og fikk utvikle seg.

Når jeg forteller ungene mine og halloween forteller jeg samtidig om vårt forhold til de elementene som er en del av denne tradisjonen.

Skal halloween bli en del av tradisjonene her i landet synes jeg også ungene fortjener å høre historien bak og noe om hvorfor de kler seg ut, skremmer osv. Da må fortellinger om gamle keltere, ånder, skjærsild, og gamle katolske tradisjoner fram.

Feires noe uten at man kjenner bakgrunn bare fordi butikker selger skumle klær synes jeg hele greia blir ganske tomt og tankeløst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.