Sv: Myter om barnevernet hindrer familier og barn i å få hjelp
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg har lest hele Svanhildsaken da jegh tok barnerett og ingentvilom at disse ungene ble utsatt foromsorgssvikt og at hun var fullstendig uskikket til å ha omsorgsansvar. At familien hennes brukte alle krefter på mediehåndtering og forsøk påå lappe sammen tapt ære er jo ytterligere sjokkerende og sier litt om hvor hodet og hjertet var plassert hos denne familien. Merkelig fokus og ikke til barnas beste.
Jeg hadde ikke trodd at du, av alle, gikk rett på med begge beina, du har liksom aldri slått meg som naiv og godtroende.
Jeg synes bv oppførte seg så unnvikende og lite meddelende i denne saken...man fikk bare vite en side av saken hele tiden. Jeg forstår jo at de hadde taushetsplikt. Hele bygda støttet henne.(Gjorde ikke fastlegen hennes også det?) De burde jo ha sett det som ikke var bra også...
Til mitt eget forsvar må jeg få si at jeg hadde to jenter som var akkurat like gamle som hennes, og var mye i ammetåka,- så jeg var jo litt emosjonell også. Fram til da hadde jeg hørt lite om barnevernet, så jeg slukte nok ting litt vel rått, ja...jeg innrømmer det.