|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Pauset
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg lurer på hvor det kommer fra at det er fanatiske kristne som er årsak til at annonsørene trekker seg? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"
Jeg synes det er helt ok å fortelle en bedrift at de støtter noe eller blir assosiert med noe og at jeg derfor ikke vil handle hos dem. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Peppy!
|
Nuvel ... Fra Aftenposten i dag(http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2091433.ece):
Expert hadde en lignende uttalelse i dag, hvor de sa at de trakk seg fordi kundene reagerte, og dette var ikke en kamp Expert syntes var viktig å kjempe. De hadde ikke bedt særskilt om reklametid i forbindelse med det programmet. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#65 |
|
Peppy!
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Hattifnatten: Synes du boikott av Burma virkelig kan sammenlignes med provoserende tv-program? Mens den ene boikotten forsøker å stoppe menneskemishandling vil den andre forsøke å stanse opplysning. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"I går var det et nyhetsinnslag om at en deltaker i Robinsonekspedisjonenen på det groveste skjelte har skjelt ut en annen deltaker, en samisk kvinne, med rasistiske og sexistiske tilrop ("sameludder" etc)som har blitt vist på TV. Blir det da feil/ umoralsk/ et angrep på ytringsfriheten hvis annonsørene til dette programmet ikke ønsker å bli assosiert med rasister og kvinnediskriminering? |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Jeg synes ikke denne problemstillingen er særlig relevant. Annonsørene er i sin fulle rett til å reservere seg fra annonsere i forbindelse med programmer de ikke liker. Hvis Expert eller Maxbo hadde proklamert sin avsky ovenfor programmet på eget initiativ, er dette en avgjørelse som jeg tror de fleste ville akseptert. |
|
|
|
#70 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Men hvem er det egentlig som trekker paraleller mellom hva som sendes på tv og hvilke reklamer som vises i pausen? Jeg trodde de fleste var som meg, fant mute-knappen og gjorde noe annet i pausen eller svitsjet til en ny kanal mens reklamen pågikk. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Ingen normale og oppegående mennesker.
Ikke på min, men jeg velger å bytte kanal i stedet for å oppfordre til boikott. |
|
|
|
#72 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Dette har jo "noe" med ytringsfrihet å gjøre, men det er vel neppe slik at Schaus frihet til å ytre seg er sterkt truet. Og hva reklamefinansiert fjernsyn sender eller ikke, og hvilke kriterier de legger til grunn for å avgjøre det er jo ikke det mest sentrale i ytringsfrihetsdebatten her i Norge – i andre land, uten vår almennkringkastingstradisjon, kan akkurat det være viktigere. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Linken din fungerer ikke! |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Nesten. Jeg savner derimot en presisering over hva han mener er akseptabel forbrukerboikott. Han påpeker at det også er ytringsfrihet å la være og kjøpe varer, men han unngår problematikken med at mens det er Schau og TV2 som provoserer kristenfolket, er det annonsørene som merke deres vrede. |
|
|
|
#75 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Og debatten går også her inne :
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|