Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 12:36   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Jeg har en komplett og fullstendig irrasjonell frykt for å drukne i ei myr!

Tror nok det henger sammen med at jeg har et snev av klaustrofobi, og den måten å dø på må være noe av det mest klaustrofobiske som finnes.

Ellers har jeg fobi mot edderkopper, noe jeg jobber for å bli kvitt, da det tusser av dem i kjelleren hos oss, og mamma ikke kan bli hyserisk når hun ser en.

Slanger er jeg redd, men det plager meg ikke, da de er enklere å unngå.

Høydeskrekk - jepp...

Liker ikke fugler...

Sær? Moi?

Gammel 23-11-07, 12:44   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke høydeskrekk selv, men på barnas vegne. De skal ikke høyt over bakken eller nærme en kant før det prikker i huden min, og pulsen går hurtig.

Slanger og ormer er jeg fobisk redd.

Gammel 23-11-07, 12:45   #3
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er livredd for tang - jeg kunne helt klart drukna om jeg hadde kommet borti tang jeg ikke var klar over... (jeg har kommet så langt at jeg nå kan ta på tang som har kommet opp på stranda, men tang som flyter i sjøen, eller står på bunnen.. :livredd:

Eh, og så er jeg livredd ulver. Altså slike gigantiske fæle ulver som er i skrekkfilmer. Der jeg bodde før kunne jeg høre dem utafor huset, og at de forsøkte å komme seg inn i kjelleren min... Grøss.

Nå, har jeg bare denne frykten av og til - siden jeg har tenkt på den i dag, så må jeg nesten bare innrømme at den nok helt sikkert kommer til å komme i kveld også - og jeg er alene med ungene!

Etter å ha vært ihuga x-files fan, så må jeg desverre også si at jeg faktisk sjekker doen før jeg setter meg der. Og jeg unngår å se i speilet om jeg er på badet/toalettet om natta.

(og det er ikke snakk om at jentungen får dukker ala Amazing Amanda - der har jeg blitt skadet av Childs play osv... av og til blir jeg livredd jentungens helt ordinære dukker og må legge de på et annet rom.)

Gammel 23-11-07, 12:55   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Eh, og så er jeg livredd ulver. Altså slike gigantiske fæle ulver som er i skrekkfilmer. Der jeg bodde før kunne jeg høre dem utafor huset, og at de forsøkte å komme seg inn i kjelleren min... Grøss.

Hvor har du bodd?

Gammel 23-11-07, 12:47   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snegler. Da Iberiasneglen fant hagen min sluttet jeg å bruke den. Jeg, som elsket å styre i hagen, har ikke gjort hagearbeid de siste to årene. Og vi er nå blitt enige om at vi, når vi selger huset, ikke kommer til å kjøpe ny bolig med særlig hage. Jeg takler ikke sneglene. Virkelig ikke. Jeg klarer heller ikke å prate om de. Jeg blir dårlig når noen forteller om måter å bli kvitt de på. Jeg velger å forholde meg til problemet ved å ikke ha hage.

Ellers deler jeg redselen for å sove med tærne utenfor dynen. Den er jo litt pussig i grunn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:56   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Jeg kan heller ikke sove med tærne utenfor dynen, merkelig det der.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:59   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har en komplett og fullstendig irrasjonell frykt for å drukne i ei myr!
Tror nok det henger sammen med at jeg har et snev av klaustrofobi, og den måten å dø på må være noe av det mest klaustrofobiske som finnes.

Den glemte jeg.. Det skal ikke mye til før jeg får helt fnatt om noen klemmer meg veldig lenge eller sånt.
Begravd levende og absolutt noe jeg er redd for.

Jeg kan bare ikke lese slike tråder.. Jeg har aldri vært særlig redd klovner og dokker, men nå er jeg jammen ikke sikker

Gammel 23-11-07, 13:27   #8
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Den glemte jeg.. Det skal ikke mye til før jeg får helt fnatt om noen klemmer meg veldig lenge eller sånt.
Begravd levende og absolutt noe jeg er redd for.

Jeg kan bare ikke lese slike tråder.. Jeg har aldri vært særlig redd klovner og dokker, men nå er jeg jammen ikke sikker

Ja, du bør kanskje ikke komme inn og lese på denne tråden mer.
Er det ikke dette som kalles suggesjon?

Forøvrig så kan jeg signere mye av det du lister opp... Åpne trapper ned i mørke kjellere. Ser for meg varulvene og monsterhendene står og sikler etter mine blekfete ankler når jeg er på vei opp eller ned. Jeg løper alltid fort opp og er dødsglad når jeg overlevde turen uten å bli bitt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.