Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og pakking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 15:46   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannfolk og pakking

Fnis. Til og med jeg har sittet i bilen mens Superiormannen har løpt ut og inn som en jo-jo.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:48   #42
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. Til og med jeg har sittet i bilen mens Superiormannen har løpt ut og inn som en jo-jo.

Har du? Han gjør det så ofte at jeg ikke husker..

Min mann er en 3 tingsmann. Får han mer enn tre ting han skal huske på glemmer han alt annet. Slår aldri feil.. Han ville vært stolt om han kom hjem med 2 av 3 barn også.

Gammel 23-11-07, 15:50   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Altså, du var ikke med.

Det er ikke så tvilsomt som det høres ut som. Husker du den gangen nøklene til bilen som sto på Riksen var hjemme i bukselommene i skittentøyskurven?

Gammel 23-11-07, 15:52   #44
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Åja, den gangen ja..

Skal jeg nevne den gangen dekket på bilen punkterte, vi tok taxi hjem og han fant ut at husnøklene lå i bilen og vi måtte gå til mamma for å bli kjørt til byen for å hente nøkler og hjem igjen?

Gammel 23-11-07, 15:53   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Høres akkurat ut som Superiormannen, ja. Og meg.

Glemte igjen nøklene hjem i barnevogna som sto i barnehagen. Fant det ut da jeg sto foran døra hjemme med armene fulle av poser.

Gammel 23-11-07, 15:54   #46
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du og jeg lever på forskjellige planeter, tror jeg.

Selvsagt stryke? Selvsagt ikke, spør du meg.

Jeg gav etter 5 samboerskap opp å prøve å lære min kjære 2 ting. Det ene var å stryke. Mange klær med stygge merker. Jeg stryker kun pentøyet hans, ikke noe annet. Det andre jeg har gitt opp er å lære han å vaske tøy. Etter 5 år med farging av klær som førte til at alt var rosa, lyseblått og lilla så gav jeg opp. Han får ikke lov å sortere tøy eller sette på vaskemaskinen. Etter at vi fikk førstemann så sa jeg stopp. Det blir for dyrt i lengden å kjøpe nye klær så ofte.

Ellers er vi veldig likestilte. Han vasker gulv og støvsuger osv. Det han som lager mat. Så det handler bare om at vi har delt på oppgavene i hjemmet etter hva vi liker best å gjøre og er flinkest til.

Gammel 23-11-07, 15:58   #47
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Glemte igjen nøklene hjem i barnevogna som sto i barnehagen. Fant det ut da jeg sto foran døra hjemme med armene fulle av poser.

Unnskyld, men

Gammel 23-11-07, 15:59   #48
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Hvor dum følte du deg da?

Gammel 23-11-07, 16:03   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dum.

Gammel 23-11-07, 16:03   #50
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Ah... Tror kanskje jeg skjemmer bort min når det gjelder pakking jeg også... Jeg pakker nemlig for alle 6, synes det er greit når jeg først er i gang. Som regel skal vi reise med en gang han kommer hjem på fredag og da har jo jeg gått her hjemme og har da hatt muligheten til å pakke. Men til gjengjeld så har vel ikke jeg strøket annet enn gardiner og duker siden jeg var 15 år... Det er hans jobb, for jeg klarte å stryke dobbel press i buksa hans ett par dager etter vi ble sammen (da var jeg 15) og han var da nylig dimmet, så han hadde det militære i seg og ble ikke spes imponert. Så etter det har han gjort det selv, og da tar han alt det andre samtidig
Og han vasker og rydder og er veldig huslig ellers, ære være svigermor her også. Så våre er under opplæring... Tenk å skulle ha 5 udugelige mannfolk i hus om noen år

Gammel 23-11-07, 16:05   #51
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Ellers er vi veldig likestilte. Han vasker gulv og støvsuger osv. Det han som lager mat. Så det handler bare om at vi har delt på oppgavene i hjemmet etter hva vi liker best å gjøre og er flinkest til.

Sånn har vi det også, jeg tar det meste av vasken selv, eller det vil si sortering og sette på vasker. Rydde vekk og brette gjør vi begge to.

Når det gjelder pakking så kjenner jeg meg litt igjen, dvs ikke min egen mann, men har observert det hos venninners menn. En av de presterte til og med å påstå at "...hun liker jo så godt å pakke" en gang jeg kommenterte at kona måtte pakke kofferten hans.

I begynnelsen, etter at vi ble foreldre var det alltid jeg som pakket til ungene, jeg var litt for opptatt av å ha med "alt". Nå har jeg sluppet litt taket, og vi deler på det. (Selv om jeg må innrømme at jeg innimellom sjekker hva han har pakket til gutta. )

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:06   #52
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg gav etter 5 samboerskap

Har du bodd sammen med 5 eller mente du 5 år? Bare nysgjerrig altså

Gammel 23-11-07, 16:26   #53
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Min mann er en 3 tingsmann. Får han mer enn tre ting han skal huske på glemmer han alt annet. Slår aldri feil.. Han ville vært stolt om han kom hjem med 2 av 3 barn også.

Hahaha, er min mann og din mann i slekt??

Skal han ha mer enn 3 ting i butikken, så må han ha liste...
Når han 1 år leverte 3 barn på skole og barnehage, måtte jeg legge frem ALT de skulle ha med seg, med navn på sekkene, smøre matpakker og legge frem klær på rekke og rad kvelden før slik at alt han skulle gjøre var å kle på ungene klær å sette dem i bilen og levere dem.

De spiste frokost i barnehage og SFO

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:46   #54
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Gammel 23-11-07, 16:59   #55
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg pakker for meg og mannen pakker for seg og lille... Jeg hater og pakke og gjør det ikke før jeg MÅ. Min mann trenger ikke hjelp til stryking og denslags, jeg derimot syns det er fint at han stryker mine klær for det liker jeg heller ikke.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 17:03   #56
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Min mann er kjempeflink å pakke. Jeg må som oftest pakke mine ting, men resten tar han.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:37   #57
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Har du bodd sammen med 5 eller mente du 5 år? Bare nysgjerrig altså

Tja, det skulle vel stå 5 års samboerskap.

Gammel 24-11-07, 10:30   #58
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jepp, derfor må stakkars Sokk og de flotte genene hennes kjøpe/vaske/henge opp/pakke alle klær, og rydde og vaske og lage all mat i heimen. Det vil si, jeg kan grille ting om sommeren, for der har jeg best gener. Samt til å kjøre bil og reparere ting som går i stykker.

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Min mann pakker sjæl. Jeg pakker stort sett fklær or ungene, mens han pakker normalt alt inn i en stappfull bil. Grei arbeidsfordeling for oss.

Det er vel omtrent sånn det er her også. Jeg har overhodet ikke oversikt over hva han skal ha med seg på tur, og jeg ville ikke latt han pakke for meg heller. (Jeg er nemlig så opptatt av å få med meg nok varme sokker og ekstra gensere og sånt, jeg virkelig hater å fryse... )

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 11:12   #59
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Sånn er de fleste menn som jeg kjenner! Og hvis ikke? Ja, da er de feminine

Tøys! Hvis de ikke er i stand til å pakke selv burde de holde seg hjemme. Jeg bor sammen med et voksent menneske som er i stand til å passe seg selv og sine ting, noe annet ville være utenkelelig.

Sist redigert av Heiko : 24-11-07 kl 13:44.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 11:52   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Sånn er de fleste menn som jeg kjenner! Og hvis ikke? Ja, da er de feminine

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Tøys! Hvis de ikke er i stand til å pakke selv burde de holde seg hjemme. Jeg bor sammen med et voksent menneske som er i stand til å passe seg selv og sine ting, noe annet ville være utenkekelig.

Hvis definisjonen på feminin er å være voksen nok til å pakke sin egen koffert når man skal ut og reise, så tror jeg jeg kan leve med å ha en feminin mann.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.