|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten
Det er jo spesielt skummelt hvis man sitter og venter på f.eks. en heks eller Spiderman, fordi man har en avtale - da kan man fort glemme å sjekke at det er den ekte som kommer, og bare rett og slett slippe dem inn. Mange som har brent seg på det.
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Ja, det er fort gjort. Selv om Spiderman-en på døra kanskje bare er 1,20 høy, så er det fort gjort å tenke "Hm, han ser tydeligvis høyere ut på skjermen". Regner ellers med at Madam Mim ofte sliter med å bli tatt seriøst på grunn av alle de falske heksene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Ja, jeg dummet meg litt ut der første gang hun skulle komme på besøk hit.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenHelt ærlig, nei, jeg har aldri sjekket legitimasjon til noen. Men så vet jeg jo stort sett når det skal komme noen, og har vel aldri opplevd å bli overrasket av håndverkere eller kontrollører. Når det er sagt skjønner jeg ikke hva man skal sjekke legitimasjon for. Hvis man venter på en montør fra Hafslund, og en mann i Hafslund-kostyme står på døra til avtalt tid - spiller det da noen rolle for meg om vedkommende heter Jan Olsen eller Ole Jensen? Jeg vet jo ikke HVEM jeg venter på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenDet er ikke navnet som er viktig bina, det er legitimasjon som er skrevet ut fra Hafslund på at vedkommende faktisk er ansatt der. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Poenget er jo at du skal sjekke om han faktisk er fra Hafslund. Det er klart det går an å forfalske et ID-kort, men sjekker du, er det i alle fall litt mindre sjanse for at det er en svindler.
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
If it walks like a duck... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenJeg antar jeg er fryktelig naiv, for jeg spør aldri etter legitimasjon. Kanskje fordi jeg ser firmabilen som står rett foran inngangsdøren? :ikke tenkt over: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten
|
|
|
#11 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenMamma var så opptatt av å fortelle meg at jeg aldri, ALDRI skulle sette meg inn i en fremmed bil selv ikke politi.
|
|
|
#12 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenJeg spør aldri om ID. Men sjansen for at noen dukker opp her uten grunn er heller liten. Som regel er det naboen som vil noe..
|
|
|
#13 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenJeg har vel ikke bedt om legitimasjon ved avtalt sjekk av leiligheten, håndtverkere o.l. Har aldri falt meg inn at noen ville visst om disse avtalene, og misbrukt det.
|
|
|
#14 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenJeg sjekker id om noen kommer uoppfordert. Dørselger får max 1/2 min på å forlate tappa mi
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|