Sv: Enten eller? En slags spinoff ...
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
For en måte å beskrive det barna har lagt sjelen sin i å lage. Det synes jeg er trist.
Jeg tror det må være hyggeligere å bli møtt av foreldre som oppriktig blir glad for de gavene du lager enn de som anser det som "noe de har klart å klistre sammen". Barnevennlighet er jeg ikke så opptatt av. For meg er min datter faktisk ikke bare et barn men et menneske som fortjener å møtes med respekt for sin innsats.
Som kunst og håndverkslærer med en livslang lidenskap for hjemmelagde ting var det ikke på noen måte respektløse baktanker. jeg lever av å la unger få skape og bruker mange timer i uka på det både hjemme og på jobb. Dog er jeg ofte lei av at det mange lager i skole og barnehage ikke overlever turen i skken hjem. Det er disse tingene jeg kaller å klistre sammen.
jeg er for at vi kjøper skikkelige råvarer til ungene og lar dem lage ting som ikke går i stykker med en gang. For jeg må innrømme at det er trist å se på unger som har lagt sjela si i ting som er dømt til å gå i stykker. Og jeg blir oppriktig glad for ting mine unger kommer med. Hvor tar du det fra at jeg ikke blir det? Vi har fat med lys og hjemmelagde skatter fremme hele året. Ikke alt på en gang, men vi bytter ut etterhvert som det kommer nye ting.
Man kan faktisk like fargekoordinerte jultrær og barns kunstverk. *prøver å nå inn*
|