|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Nei. Vi håper å få fri i romjula.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Det kan jo være så enkelt som at de antar barnet ville kjedet seg hjemme med mamma og pappa og et babysøsken og ingen lekekamerater i halvannen uke, og synes det er greit at h*n får et par "normale" dager med barnehagevennene innimellom helligdagen. Det er på ingen måte alle som feirer jul sammen med mange hyggelige søskenbarn og koselige besteforeldre, eller som har hage med gode lekemuligheter og kamerater i nabohuset. "Juleferien" i år er dessuten, som noen påpekte, 11 dager lang - om barnet er 2-3 dager i barnehagen i løpet av den perioden, så er det fortsatt plenty med tid til å julekose seg sammen med resten av familien.
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Problemet kommer jo da - som påpekt tidligere - at det ikke nødvendigvis er lekekompiser i barnehagen. Når man sitter med to barn på 1 år, ett på 2 og en på 6 år. Og alle er gjerne fra forskjellige avdelinger. Da er ikke lekeargumentet noe hold. Jeg mener på ingen måte at de som sender ungene i barnehagen i jula, nedprioriterer ungene sine. På ingen måte. Dette er en kinkig diskusjon, for det er lett å gå i selvforsvar i forhold til sine valg. Det er ikke noe galt i å velge å sende ungen i barnehagen i jul, i påske eller når som helst. Men noen yderst få (og jeg sier ikke engang at det er noen av de her på FP) burde kanskje tenkt tanken en gang til. Hvorfor skal barnet mitt i barnehagen når jeg, mann og storebror er hjemme.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg syns uansett valg, at man skal respektere foreldrenes valg. Og ikke bruke energi på å vurdere deres beslutning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Nuvel, da diskuterer vi ikke på samme nivå. Jeg responderer ikke i denne tråden med tanke på om jeg vil ha fri eller ikke. På ingen måte. Jeg hadde gjerne jobbet i romjula, men fikk ikke på grunn av at jeg har ukristelig mye avspasering til gode.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Det var bare en tanke. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Argumentet er vel like bra for det.
Noen burde sikkert det.
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg for min del diskuterer overhodet ikke en slik side av saken. Man skal jo heller ikke komme bort ifra at det finnes barn som bør være i barnehagen i slike "innklemte høytidsdager". Mange barn opplever f.eks julen som en lang "fyllehelg". |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Snikende Ullteppe
Tro meg - jeg har selvsagt tatt det opp med foreldrene, i rett forum (les: foreldresamtale) om det er nødvendig. Men som mange allerede har sagt i tråden - vi har jo strengt tatt ikke noe med hvorfor foreldrene velger som de gjør. Jeg kjenner bare på mammafølelsen at jeg synes det er en litt trist tanke at hele familien utenom det ene barnet skal slappe av hjemme i jula.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg tenker at om man kommer dithen at man må forsvare overfor barnehageansatte hvorfor en bruker åpningstidene, så er det grunnlag for en foreldresamtale. Jeg hadde vært skuffet over personalet og kommunikasjonen oss imellom om det ikke var rom for å snakke om dette, men at man bare fikk en lapp i posthyllen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
VET du at alle skal være hjemme? Kanskje du kan formidle det om barnet ØNSKER være hjemme? Om barnet ønsker være i barnehagen, så ta det heller som et kompliment for god trivsel, enn at det er noe galt med foreldrene som vil la det gå. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|