Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.
Men samtidig så tenker jeg at om hele familien skal være hjemme i jula - mor, far og søsken, så skjønner jeg ikke helt at ett barn skal i barnehagen.
Det kan jo være så enkelt som at de antar barnet ville kjedet seg hjemme med mamma og pappa og et babysøsken og ingen lekekamerater i halvannen uke, og synes det er greit at h*n får et par "normale" dager med barnehagevennene innimellom helligdagen. Det er på ingen måte alle som feirer jul sammen med mange hyggelige søskenbarn og koselige besteforeldre, eller som har hage med gode lekemuligheter og kamerater i nabohuset. "Juleferien" i år er dessuten, som noen påpekte, 11 dager lang - om barnet er 2-3 dager i barnehagen i løpet av den perioden, så er det fortsatt plenty med tid til å julekose seg sammen med resten av familien.
Du har helt sikkert eksempler på familier der dette ikke gjelder, altså, det tviler jeg ikke på. Jeg synes bare det slår litt uheldig ut i en diskusjon som denne når man sier ting som så lett kan tolkes dithen at "de som sender barna sine i barnehagen i romjulen, nedprioriterer barna sine og bryr seg ikke om at de skal få en koselig jul".