Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julemiddag og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 19:48   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ok skyt meg men..:sjokket: Drikker dere alkohol på 17 mai?
Har aldri sett eller hørt om noen som gjør det....

Vi lever nok i forskjellige verdener. Jeg drikker knapt selv, men ser på vin til mat som en selvfølgelig mulighet for mennesker som ikke skal kjøre i høytidstunder. Champagnefrokost er jo et begrep når det gjelder 17 mai.

I min erfaring er de mest skeptiske til alkohol i slike sammenhenger de samme som drikker for å bli fulle. Å drikke noe du ikke liker for å få en rus har jeg ikke gjort på minst 20 år.

Riktig vin til måltidet er komplimentær til maten og det danner et hele sammen. Cola har liksom ikke samme effekten.

Det sies nå at en skal avstå fordi det ikke nytter å oppfordre til måtehold, for de med problemer selv tror de er måteholden. Så fordi enkelte mennesker lurer seg selv så skal man ikke kunne nyte et godt måltid til fulle med viner og tilbehør. Det blir for dumt for meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.