|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Med barn på kirkegårderJeg skal dra på kirkegården i morgen for å tenne lys på min bestefars grav. Storebror har aldri møtt min bestefar, og ikke har jeg snakket noe om han til storebror. Lurte litt på å ta han med på kirkegården, men kom til å tenke på den løpske fantasien hans. Han spinner jo rundt alt for tiden, og gjør seg selv mer redd.
![]() |
#2 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Har hatt med mine jenter på Besteforeldrene mine sin grav å det er ikke noe problem for dem hvertfall
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Jeg hadde nok ikke tatt med et barn som ikke visste hva en kirkegård var på kirkegården på julaften.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Man trenger jo ikke si at det slik du sier "døde mennesker under jorda". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Viking F.K !!
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Jeg er glad for at barna mine har et normalt forhold til kirkegården
![]() |
#6 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Ved nærmere ettertanke tror jeg vi venter til en annen dag i romjula. Da har vi bedre tid enn i morgen, og jeg vil at vi skal ha god tid både dersom han har lyst å gå litt rundt og se. Vi har ingen som vi har kunnet besøke grava til, derfor er ikke dette naturlig for han. Min bestefar døde for 11 år siden, så det har aldri vært noe tema å prate om han.
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Christian synes ikke det er skummelt på kirkegården men han liker ikke å være med når vi skal på graven til Nicholas for han blir trist.
![]() |
#8 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Har tatt med mine på kirkegården flere ganger. Ikke alltid for å pynte og ordne, men noen ganger bare for å se og snakke litt sammen. Har besøkt grava til mammas lillesøster, som døde noen måneder gammel. Og nå ser vi jo også til oldemors grav, på samme sted. Tror ungene synes det er litt fint, jeg. De har uansett mye de lurer på rundt døden, og på kirkegården er det kanskje lettere både å spørre og å svare enn ellers. Mine har mange spørsmål og tanker, og jeg tror det er godt å få snakket om det på en god måte for å gjøre det så fattbart som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 23-12-07 kl 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Vi var på kirkegården for kort tid siden med hele svigerfamilien og da spurte storebror (blir 6 år om en uke) om det gjorde vondt når vi gikk oppå de døde.
![]() |
#11 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.Tja... du kan jo ta han med og forklare detaljene mer etterpå. Så merker han at det ikke er noe skummelt FØR han får vite hvordan det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Viking F.K !!
![]() Sv: Med barn på kirkegårder.
Mine barn kjente heller ikke besteforeldrene mine,farfar døde for 15 år siden å farmor for 10 år siden.
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Med barn på kirkegårderJeg var alltid med min far på grava til mine besteforeldre og broren min på julaften.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Med barn på kirkegårderMan må se an ungen, synes jeg. Selv har jeg en fireåring som har spurt mye om døden, og jeg har svart ærlig hele tiden, og hun er ikke redd eller noe. Hun har tydeligvis et helt naturlig og avslappet forhold til det, og hun liker kirkegårder. Så henne tar jeg med uten å mukke. Men hadde hun vært nervøs og redd hadde jeg jo selvsagt revurdert det.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Med barn på kirkegårderFøler for å presisere litt:
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Med barn på kirkegårderJa, det er jeg enig i. Om man ikke helt vet hvordan barnet vil reagere ville jeg valgt en mer nøytral dag å introdusere kirkegården på. Ergo, man må se an barnet sitt, hver mor og far kjenner SITT barn best og vet hva som bør gjøres.
![]() |
#17 |
Viking F.K !!
![]() Sv: Med barn på kirkegårder
Der er jeg helt enig
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|