|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
godt brukt
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Der sa du det så godt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
© All rights reserved
|
Tja. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Lag barn jenter (Aftenposten)Jeg traff mannen i mitt liv først i en alder av 32, og ønsket om å bli alenemor fristet lite, så da ble det som det ble.
|
|
|
#64 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner at du påpeker biologiske fakta, problemet er bare at det er sosiologiske faktorer som overstyrer de biologiske. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tåler regn
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg var 34 da jeg med mamma, og da hadde vi forsøkt i 8år! I dag så strever faktisk hvert 7. par med å bli gravide, og det har ikke bare med alder å gjøre, selv om det er litt av årsaken. Selv var jeg overhodet ikke klar å bli mamma som 20 åring, og ikke var jeg sammen med en type mann jeg ville ha som pappa til mitt barn heller. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg liker ikke å bli kalt "ikke den skarpeste kniven i skuffa" egentlig. Ble gravid da jeg var nitten, fullførte fem år med høyskole/universitet, og er gift med barnefaren. Måtte bare få skrevet det...
|
|
|
#67 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg traff mannen min da jeg var 22, men valgte å ikke få barn før jeg var blitt 27. Skole gjorde at jeg ikke ville ha barn før jeg var ferdig utdannet. Jeg veldig glad for at vi ventet, har reist og opplevd mye sammen før vi fikk barn. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Like blid!
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg fikk mitt tredje og siste barn da jeg var 28 og er veldig fornøyd med det!
|
|
|
|
#69 |
|
Introvert optimist
|
De forholdene har jo generelt ikke særlig gode vilkår da. Det finnes naturligvis hederlige unntak, la meg si det før dere begynner å pepre meg med solskinnshistorier, men generelt er det best vilkår for et forhold at ikke aldersforskjellen er for stor. Er det ikke fire års aldersforskjell som er det idéelle tro?
|
|
|
#70 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Skulle gjerne fått barn noen år før, jeg men traff ikke gubben før jeg var 29 og før det var det uaktuellt å få barn..
|
|
|
|
#71 |
|
Sliter med tastaturet
Det var ironisk ment. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Introvert optimist
|
Jeg skjønte at du var det. Blunkesmileyen ga bort den liksom.
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne ikke sagt det bedre selv... |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Den Jessica-sitatet der er jeg også fullstendig enig i.
|
|
|
#75 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg fikk mitt første barn da jeg var 31, men skulle gjerne ha vært noen år yngre.
Og akkurat derfor kom barna så seint. Gudene skal vite at jeg prøvde hardt og intenst å finne en bra kandidat før den tid, men en frosk er en frosk.
Jeg kan jo avsløre at det for meg ikke har vært karrierefremmende å få 4 barn mellom 31 og 37. Jeg får kikke litt nærmere på karriere i 2010 og fremover.
|
|
|
#76 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Gynekologen har jo helt rett i det han sier når det gjelder de biologiske tingene. Men hvorfor kommer dette frem igjen og igjen? Alle kvinner vet da det, at sjansen for å bli gravid synker når man runder 30-35 år?
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 26-12-07 kl 02:11. Årsak: forsøk på presisering |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Bare sær
Nei, alle kvinner vet ikke det. Det ser jeg ofte.
|
|
|
#78 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Akkurat det er jeg hjertens enig i, og det ble vår måte å gjøre det på.
|
|
|
#79 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg ser helt klart poenget med å få barn tidlig, men samfunnet er ikke helt lagt opp til at det er et gunstig tidspunkt.
|
|
|
|
#80 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Som ei som fikk to barn i studietida kan jeg også skrive under at det er tusen ganger lettere å være student med små barn enn yrkesaktiv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|