Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Gynekologen har jo helt rett i det han sier når det gjelder de biologiske tingene. Men hvorfor kommer dette frem igjen og igjen? Alle kvinner vet da det, at sjansen for å bli gravid synker når man runder 30-35 år?
Det er jo ikke pga at man ikke har skjønt det, at man er for dum til å skjønne dette at kvinner får barn sent.
Så av ymse grunner velger kvinner å få barn senere enn før.
Noen har ikke partner som det er lurt å få barn med.
Noen har uvillig partner.
Noen har ikke lyst på barn nå og har ikke tenkt å få noen for "sikkerhets skyld".
Noen har ikke lyst på barn nå, og om man får problemer senere så, jaja, det var sånn det ble. (Jeg hadde ikke lyst å få barn før jeg var godt over 30 og hadde tatt det med knusende ro om jeg ikke hadde fått det til. En kalkulert risiko for å si det sånn.)
Noen få har ikke lyst på barn nå, men tenker at man skal ha barn senere og vet med seg selv at de da kan komme til å angre. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de er akkurat de få i denne gruppen man vil nå frem til da med disse relativt hyppige artiklene om at man venter for lenge, for det er jo ikke sånn at det bare er å lage barn om det ikke er riktig.
Sist redigert av Esme : 26-12-07 kl 02:11.
Årsak: forsøk på presisering
|