Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 00:03   #21
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg synes det er strålende med et slikt forbud.

Det sparer nok legevakten for mange timers jobb, og foreldre for mange timers bekymring.

Gammel 28-12-07, 01:34   #22
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Dessuten gremmes jeg over alle de bortkastede (eller oppskutte) pengene! Kunne vært brukt til SÅ mange andre fornuftige formål, både privat og nasjonalt/internasjonalt.

Jeg er enig i forbudet, men du tror ikke for ramme alvor at de sparte, private, pengene vil bli brukt til til fornuftige formål nasjonalt og internasjonalt?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 09:40   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Dette applauderer jeg.

Om folk bor på landet så er det ikke umulig å arrangere en oppskytning der heller.

I storbritannia var det i min tid lov men det meste av fyrverkeri på 5.november ble skutt opp i regi av klubber og foreninger. Det var da "displays" og folk betalte for å delta. Riktignok var det nok noen som fikk det med seg uten å betale men slike gratispassasjerer blir jo veldig synlig i en liten kommune.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 10:55   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg er HELT for at privat oppskytning blir ulovlig.

Siden dette blir siste nyttårsaften hvor privat oppskytning fremdeles er lov, er jeg glad jeg bor langt ute på ødelandet.

Samme her.
Her omkring er gjennomsnittsalderen 65 år eller noe sånt tror jeg. De er ikke så gira på bomber og denslags
Vi skal ha litt fyrverkeri på nyttårsaften i år, men det er mest fordi en venninne insisterte på å komme og skyte opp sammen med oss. Jeg er ikke så lysten på å skyte pengene mine opp i luften, men vi får kjøpe litt. Og stjerneskudd er koselig

Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 10:59   #25
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette forbudet har jeg ventet på i over 15 år, og enda syns jeg de burde gått mye lenger. Å tillate, for ikke si oppfordre, fulle folk til å leke med sprengstoff er statsstøttet idioti!
Dere får spleise på at noen i bygda tar et kurs og skaffer seg en løyve til å sende opp fyrverkeri eller feire nyttår i byen.

Å bruke folks "behov" for underholdning til å tillate noe som er farlig, unødvendig og kostbart for samfunnet, er like saklig som å argumentere med frie fartsgrenser fordi det er så kjedelig å ikke få kjøre så fort man vil.

Ja, kan vi ikke få frie fartsgrenser!

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 11:23   #26
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dere får spleise på at noen i bygda tar et kurs og skaffer seg en løyve til å sende opp fyrverkeri eller feire nyttår i byen.

Ikke bygd dette , har postnummer sentrum men 1 mil til sentrum.
kommune har aldri sendt opp fyrverkeri. Så å feire nyttår i byen vil si like lite fyrverkeri som her oppe på fjellet

Men nå har vi kjøpt mest av batteriene siste årene, så for oss blir det ikke noe forskjell.

Min 4åring sover og som oftest rundt midnatt.Det har han gjort siden han kom til. Men bruker å fyre av noen før han legger seg
Men spørs om snoopy sover seg igjennom marerittet.

Men med at det er bare batteri og sånt som blir lov så kanskje det ikke blir så mange som sender opp fyverkeri hele dagen.
Nyttårs feiringen begynner ofte kl 10 om mårningen på nyttårsaften....

Gammel 28-12-07, 11:24   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

. Og stjerneskudd er koselig

Og ulovlig for folk under 16 eller 18 år
Husker ikke helt i farta..

Gammel 28-12-07, 11:25   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glimrende!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:46   #29
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg er enig i forbudet, men du tror ikke for ramme alvor at de sparte, private, pengene vil bli brukt til til fornuftige formål nasjonalt og internasjonalt?

Selvfølgelig ikke, så naiv er jeg ikke Tenkte mer på summen VI som privatpersoner kunne gitt til veldedige formål både hjemme og ute i den store verden... Litt sånn Kardemommebytanke vet du

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.