|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Epikur
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Men kjære vene, da? Det er nå godt at du ikke snakker nedsettende om andre, da...?
|
|
|
#122 |
|
I mål
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Her var det liv |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Leser
|
Enig. Dette er et samfunnsproblem og jeg blir rasende over at det er den enkelte kvinne som skal ansvarliggjøres.
Ja, det er selvfølgelig deres sak når dere vil ha barn, men samfunnet bør legge opp til at dere kan velge fritt.
|
|
|
#124 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg skjønner ikke riktig hvordan MorStine klarer å putte seg selv i båsen til mim.
|
|
|
#125 |
|
Ringskrømt
|
Mener du meg? Jeg har da ikke blitt fornærmet over Mims uttalelser?! Makan! Get a life, lissom!
|
|
|
#126 |
|
By the Sea
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Hm...?
|
|
|
#127 |
|
*elsker ENGA*
|
Zöe skriver her akkurat det jeg tenkte å skrive... Takk Zöe
|
|
|
|
#128 |
|
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Iiiik, har jeg ikke sett denne før nå? Sist redigert av Maverick : 29-12-07 kl 11:05. Årsak: Jeg var visst 23 da Doffen ble født, ja. :flau: |
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
Ja, for meg virker det rart. Jeg hadde PERSONLIG ikke brydd meg, i den forstand at jeg hadde blitt lei meg, dersom en eller annen tulling ikke likte nordleninger.
|
|
|
#130 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Det er jo sant det Mim skriver. Ja, det er mange oppegående folk som får barn i ung alder.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#131 |
|
flisespikker
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Bedre kår for studentforeldre er et tiltak jeg ville være veldig, veldig for, og som kanskje kunne gjøre en hel del for å redusere gjennomsnittsførstefødendealderen (for et vakkert ord!
|
|
|
#132 |
|
Leser
|
Grunnen til at folk blir opprørte er vel mest sannsynlig at dette er noe de får både høre og føle i RL, det treffer rett og slett et ømt punkt. Jeg ville ikke blitt såret at at noen snakket dritt om nordlenninger, men jeg ville ha blitt opprørt over folk som hevdet at det er bare "å ta seg sammen" når det er snakk om psykiske problemer og jeg ville ha blitt såret av enkelte ting (selv om jeg akkurat nå ikke kommer på noe konkret eksempel).
|
|
|
#133 |
|
Bare sær
Men argumentet blir litt merkelig i en tråd der det diskuteres om man generelt bør få barn tidligere.
|
|
|
#134 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg skjønner godt at man kan bli såret og ta seg nær av ting skrevet på et forum. Man er da ikke følelseskalde roboter? Jeg skal gladelig innrømme at jeg mange ganger har blitt skikkelig såret og fornærmet over ting skrevet på et forum (feks. om overvektige og lignende), selv om jeg vanligvis ikke lar meg affisere så voldsomt.
|
|
|
#135 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Pauset
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Først vil jeg bare si at noen blir støtt av enkeltes uttalelser har jeg full forståelse for. Vi har alle våre ømtålige punkter og det må vi respektere. Så at noen stiller seg uforstående til det er trist. Dette er et forum ja, men man kan bli såret på et forum like godt som i det virkelige liv. Det som også er trist i denne sammenhengen er at man ikke kan se at man har tråkket noen på tærne og beklage det...... |
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
Det er mulig jeg er hardhudet og priviligert. Ikke er jeg i noen sårbar gruppe. Og ikke har jeg hittil opplevd å bli personlig indignert over uttalelser som treffer noe som omhandler meg. Jeg synes det er viktig å se forskjell på sak og person, og på et forum er det vel lettere enn i RL?
|
|
|
#139 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
![]() |
|
|
|
|
#140 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Du kan IKKE velge å gi permen til pappa dersom mor ikke har vært i arbeid. Permisjonen går på mors arbeid før fødsel uansett, og studier teller ikke her. Så om mor er student, har ikke pappa noe krav på permisjon.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|