Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lag barn, jenter! (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-07, 16:55   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)

Jeg synes det er så underlig at mange som uttaler seg om slikt tror at kvinner bare kan knipse med fingrene i 22-23-års alder og så står det en hel kø av gifteklare menn i passende alder som vil ha barn. Det er ikke sikkert at man selv er klar i den alderen heller.

Det er ikke sånn at de fleste er samboere/gift i 10 år og bare utsetter å få barn til det "passer", slik som det så tabloid ofte fremstilles. Det er da veldig mange som ikke er i etablerte parforhold før i slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene.

Mener disse som uttaler seg at man skal få barn uten å ønske seg det med en tilfeldig partner, bare fordi at kroppen da er mest klar for det eller er det bare forferdelig dårlig journalistikk ute og går, som vrir og vrenger på forskernes uttalelser?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:02   #42
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjeleglad for å leve i et samfunn der man faktisk kan velge det som er riktig for seg selv.

Jeg er også glad for å leve i et land der man faktisk ikke trenger å velge bort utdanning og yrkesliv selv om man velger å få barn først.

Selv var jeg nygift og gravid som 19-åring. For meg var det riktig og med tanke på en PCOS som slo ut i full blomst etterhvert, så var det muligens også en heldig situasjon rent biologisk. Men det aller, aller viktigste er faktisk at det føltes riktig å gjøre det da. Og all verdens biologi ville ikke ha gjort det til noe lurt dersom jeg fikk barn før jeg var moden for det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:04   #43
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Rammene for å få barn i vårt samfunn har endret seg dramatisk etter kvinnefrigjøringen. Nå må ingen ta meg for at jeg skal ha kvinnene tilbake til kjøkkenbenken, fordi det er absolutt ikke noe jeg mener. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at kvinnefrigjøringen har hatt sin pris på mange områder. Problemet ligger kanskje i at vi kvinner har endret rollen, men det har ikke mannen i den grad vi har gjort det.

Biologien kan vi ikke stikke vekk fra. Kroppen vår er mest klar for å få barn når vi er i 20-årsalderen. Jeg er enig med Trøtt som sier at man må ikke gjøre unna all utdannelse og komme et stykke på karrierestigen før man får barn. Samtidig så må samfunnet legge til rette for at vi kan gjøre begge deler så lenge samfunnet har økonomi til det.

Det å sette opp 20-åringer mot 30-åringer som foreldre blir for dumt. Jeg kjenner mange dyktige og kloke 20-åringer, og livserfaring betyr ikke at man har blitt så himla mye klokere. Det kommer an på hva livet har bydd på på veien og om vi har lært noe av det.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:07   #44
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi i Norge er på rett vei, jeg. Med støtteordninger og mulighet for utdanning etter at man har fått barn, likestillingsarbeid etc.

Jeg kan ikke se at det er så mange andre måter man kan legge til rette for at folk får barn når de er klare for det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:08   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart at legen har noen poenger her, og at det sikkert sitter en del rundt omkring som angrer på valgene sine når de sitter i midten av trettiåra og prøver å få barn uten hell. Ja. Men det er provoserende å få skjenn for det likevel.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men du PRØVDE jo? Det er vel snakk om å utsette barnelagingen her? Mange som skal reise jorda rundt, gjøre karriere osv. Ikke at det er noe galt i det, men folk bør være klar over at ikke alle er så heldige å få i pose OG sekk.

Jeg ble gravid som 27-åring, over ni år etter at jeg ble sammen med mannen min. Vi ventet dog ikke noe særlig med å prøve, det ramlet oss nemlig ikke inn at vi ville ha barn før vi hadde vært sammen i over åtte år. Det skjedde ganske riktig omtrent da vi fikk våre første (midlertidige, usikre, ikke-villa-finansierende) heltidsjobber, men vi hadde virkelig aldri tenkt på å ha unger før vi var der, vi tenkte bare på posen og ikke på sekken. Kall oss gjerne korttenkte, men sånn tror jeg egentlig det er med mange. Jeg tror det er strukturelle grunner til at det er sånn, og hvis det skal gjøres noe med det, tror jeg det kreves strukturelle grep, som sterkt forbedrede kår for studentforeldre. Ikke individuelle skjenneprekener.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:10   #46
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kvinnefrigjøringen er vel verdt det, for øvrig. (Kanskje lett for meg å si når jeg aldri har hatt problemer med å bli gravid, men likevel.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 18:18   #47
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi har svigers på besøk fra New Zealand, og jeg er overlykkelig for at jeg er født i Norge. Der blir kvinnene kastet ut fra klinikken 3 timer etter fødsel, ikke får de betalt permisjon, så godt som ingen barnetrygd, ha barn i barnehage er det kun de rike som har råd til. Ergo, kvinnene blir gående hjemme fordi det er for dyrt å ha barna i barnehage.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 19:47   #48
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lag barn jenter (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vår generasjons menn lider vel mer av Peter Pan- syndromet enn noen tidligere generasjon har gjort?

Ja, det slo meg et stykke ut i tråden at det egentlig er ganske dårlig gjort å skjenne på kun kvinnene. Skal man først generalisere, så kan man like gjerne ta for seg menn som omtrent ikke er klar for barn før overgangsalderen. (Jeg var ikke noe bedre selv, det måtte graviditeter i venneflokken til før jeg innså at det var mer enn på tide å tenke tanken). Men kvinner er tydeligvis alene om å få barn, og skal dermed ha dårlig samvittighet om de "begynte for sent".

Jeg er enig i at det er en grei generell observasjon fra legen altså, men det funker veldig dårlig på det individuelle plan. Vi e alle saua, øh, individa vettu. :odin:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:01   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det vil alltid bli slik at man aldri angrer på de barna man får, men de man ikke har fått.

Jeg var sikkert i andres øyne ikke klar for å få barn som en 17-18 åring, men gravid var jeg. To små førkner hadde jeg før jeg var fylt 20 år.
Ingen skal få si at jeg ikke er en god mor for mine barn bare fordi jeg ikke har reiset masse, jobbet eller fått en lang utdannelse.
Jeg lærte tidlig at man vokser med oppgaven. Jeg ser like mange på over 30 som gjør "feil" som de som er yngre.

Jeg hadde ingen planer, tanker eller ambisjoner om å ta noen utdannelse, så for meg var det helt det riktig å få barn. Nå ser det ut som toget er gått, og jeg er bare 25.
Nå begynner jeg så vidt å tenke på hva jeg vil, og jeg er glad jeg ventet med å ta utdannelse.

Gammel 25-12-07, 20:04   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lag barn jenter (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, det slo meg et stykke ut i tråden at det egentlig er ganske dårlig gjort å skjenne på kun kvinnene. Skal man først generalisere, så kan man like gjerne ta for seg menn som omtrent ikke er klar for barn før overgangsalderen.

Jeg synes det er et helt legitimt å rope varsko overfor tendensen mot å få barn sent. Nei, det fungerer ikke helt på individnivå, men skal man få til en endring må vel noen snakke om det. Jeg er for øvrlig litt på linje med Toffen som mener at negative konsekvenser av utsatt babyproduksjon kanskje er verdt likestillingsendringene som har skjedd. På makronivå, på individnivå skjønner jeg at det kan være vanskelig å se det slik.

Sitat:

Det er kvinner i sin beste alder, og de har innrettet seg slik vår kultur, universiteter og arbeidsplasser forlanger av dem. Og når vi vet at vi lever lenger enn tidligere, tror vi samtidig at det er tid til alt. Kvinnene har bare glemt at deres reproduktive alder ikke er særlig forlenget siden steinalderen, sier professor Lindenberg.

Dette kjenner jeg at jeg reagerer på. "Kvinner har innrettet seg", "kvinner forstår ikke". Jeg antar at det her er minst like viktig at menn blir opplyst? Siden kvinners innretting gjerne skjer etter (den forhåpentligvis utdøende) maskuline arbeidslivskultur mener jeg. Dersom denne legen ønsket oppmerksomhet, endringer og folkeopplysning hadde han nok tjent mer på å si: "Menn, nå må dere komme på banen og bidra til og tilrettelegge for økt babyproduksjon!"

Gammel 25-12-07, 20:07   #51
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest mange av innleggene her så får jeg inntrykk av at det er tabu å hevde at kvinner bør få barn i yngre alder. Flere omtaler artikkelen som en skjennepreken, og føler seg kritisert. Dette er jo et samfunnsproblem - er det ikke da nødvendig å sette fokus på det? Ingen påstår vel at man er en dårlig kvinne om man venter med å få barn. Det handler vel heller om å opplyse om at man ved å vente tar en risiko. Er ikke det ok?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:09   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg må jo være en mutasjon. Arbeiderklassebarnet som fikk to barn i midten av tjueåra mens hun tok høyere utdannelse. Og jammen har jeg vært gift i 12 år med samme mannen også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:30   #53
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Etter å ha lest mange av innleggene her så får jeg inntrykk av at det er tabu å hevde at kvinner bør få barn i yngre alder. Flere omtaler artikkelen som en skjennepreken, og føler seg kritisert. Dette er jo et samfunnsproblem - er det ikke da nødvendig å sette fokus på det? Ingen påstår vel at man er en dårlig kvinne om man venter med å få barn. Det handler vel heller om å opplyse om at man ved å vente tar en risiko. Er ikke det ok?

Disse 23-år gamle kvinnene får finne seg familieklare menn på 33, de da.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:34   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er veldig fornøyd med at vi startet da vi giftet oss i en alder av 22. Første barn kom da jeg var 23 og nå er jeg 34 og har tre barn. Jeg har til og med god tid til å tenke på om vi vil ha en til.

Vi begynte også "tidlig", vi var 22 da vi fikk førstemann. I ettertid tror jeg vi kunne venter noen år, det var tøft å ta utdannelse som småbarnforeldre. Vi angrer også litt på at vi ikke reiste mer, den gang vi bare var 2 voksne.

Nå er jeg 35 og har fått mine tre. Jeg har ingen planer om flere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:41   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Disse 23-år gamle kvinnene får finne seg familieklare menn på 33, de da.

Jeg skjønner når jeg overhodet ikke når frem med hva jeg mener. Så jeg trekker meg stille ut av denne tråden. Jeg får heller trøste meg med at jeg i hvert fall skjønner hva jeg mener.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:43   #56
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner når jeg overhodet ikke når frem med mine meninger. Så jeg trekker meg stille ut av denne tråden. Jeg får heller trøste meg med at jeg i hvert fall skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner det også.

Det må da være lov å informere om biologiske fakta?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:47   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner når jeg overhodet ikke når frem med hva jeg mener. Så jeg trekker meg stille ut av denne tråden. Jeg får heller trøste meg med at jeg i hvert fall skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner deg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:47   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Får ikke prikket deg, men jeg skjønner godt hva du mener, og er veldig enig med deg i det du skriver i denne tråden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 20:54   #59
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke det er noen her som ikke skjønner hva du mener.
Alle er vel skjønt enige i at man skal være bevisst den mulige konsekvensen av å utsette babylagingen for lenge.
Jeg for min del synes bare ikke at dette er noe nytt, for dette har vært en gjenganger i media de siste 4-5 årene.

Jeg synes flere har gitt uttrykk for noe viktig i denne diskusjonen - nemlig at man stiller seg kritisk til den ensidige fokusen på at det hele dreier seg om kvinnens valg. Denne kvinnen har både partner/fremtidig partner, et arbeidsliv og et helt samfunn å forholde seg til.

Gammel 25-12-07, 20:55   #60
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner også hva du mener altså, og det er jo vanskelig å si seg uenig i at det er greit å si fra om at kvinners alder ved fødsel bør være lavere i vestlige land enn den er nå. Men jeg reagerte på at det kun var snakk om kvinner i artikkelen, og syns jeg kjennner igjen en klassisk "kvinner bør skjerpe seg"-undertone. :tidvis veldig påvirket av feministblogglesning:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.