Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Heksejaktes det på Gro nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 10:18   #23
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Heksejaktes det på Gro nå?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er enig med Irma i at jeg mener at en politiker helt greit kan jobbe for en lovendring mens han/hun følger systemet sånn som det er nå, og det gjelder også de rettigheter man har krav på. Noe annet er det da merkelig å mene.

Jeg lurer på: mener du at en politiker som er for et privat helsevesen ikke skal la seg behandle gratis av det offentlige? Bør den politikeren betale hjerteoperasjonen sin selv?

Eller at en polititker som er for lavere fartsgrenser bør holde en fartsgrense under den lovlige?

Selv om man er motstander av ulike saker, må også politikere forholde seg til de lover og regler som gjelder. Det som gjør kontantstøtten så spesiell er at det er ingen rettighet. Det er et tilbud. Et meget kontroversielt sådan. Jeg får en vond smak i munnen når Giske i mange år stod på barikadene og skjelte ut Krf for kontantstøtten, og allikvel valgte å søke om kontantstøtte selv. Som om ikke det er nok innrømte han at han ikke trengte pengene, og at de var satt inn på sparekonto. Han har hevdet at kontantstøtten er sløsing med de offentliges ressurser, og ser altså ingen betenkeligheter ved å søke om kontantstøtte han ikke trenger. Hvor er prinsippfastheten? Etter at han mottok pengene har han fortsatt sitt personlige korstog mot ordningen, og da fremstår han for meg som en patetisk tulling.

Når deg gjelder eksemplene dine er de søkte. En hjerteoperasjon er allerede betalt over skatteseddelen, og førerkortet får man som bevis på at man vet hvordan man skal oppføre seg i trafikken.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.