|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du blitt utsatt for hersketeknikker basert på kjønn, i arbeidslivet? | |||
| Nei, aldri |
|
33 | 33,00% |
| Ikke nevneverdig |
|
28 | 28,00% |
| Før, men ikke nå lenger |
|
24 | 24,00% |
| Ja, rett som det er |
|
15 | 15,00% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Historie og filosofi er de eneste fagene på HF der menn er i flertall fremdeles. Det er tunge vanskelige fag, må vite, der man må TENKE (sitat professor) og det er ikke alle jenter som kan det. (sitat samme professor). Særlig slag og krigsstrategier og slikt eller for ikke å snakke om mitt fagfelt, økonomisk historie er altfor komplisert og fullt av tall til at damer kan drive med det. (Igjen sitat professor) Det er bedre at vi holder på med mykere ting.
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Men Mim, du siterer "samme professor" gang på gang. Ja, en gammel gubbe som syns at dette er for avansert for kvinner. En som ønsker seg mannlige kolleger så de kan diskutere faget sitt uten å bli distrahert av kvinnelig tilstedeværelse. EN mann. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Ja, det var en mann som sa det direkte til meg. Men mange menn i miljøet som har uttalt lignende. Herregud, tar du meg for å være et overfølsomt persilleblad som blir satt ut i previs av en manns kommentarer? Jeg tar meg ikke "nær" av en dritt, jeg. Jeg har jobbet i årevis med studentpolitikk, med å kjempe frem en veiledningskontrakt som skulle fri studenten fra seksuell trakassering, jeg har møtt SÅ mange studenter som er blitt utsatt for alt fra tyveri av vitenskapelig arbeid til voldtekstforsøk i veiledningssituasjon OG masse av det jeg beskriver rundt hvilke kjønn som passer til hvilke fag.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Mim, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro om deg. Det du beskriver er jo at du faktisk HAR gått i årevis og irritert deg og memorert kommentarer fra denne profeossoren, for eksempel. Du beskriver også at du stort sett alltid, over alt, i alle situasjoner blir utsatt for trakassering på grunnlag av kjønn. Møter med kolleger, intervjuer hvor du blir ignorert, forbigått i ansettelsesprosesser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Hva er det egentlig du krangler på her, bina?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det krangling, da?
|
|
|
#8 |
|
Smugleser
|
Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Det er relativt stor forskjell på å være opprørt generelt og på egne vegne ta seg nær av den type holdninger og kommentarer som Madam Mim beskriver.
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Det var i grunnen det jeg også mente. Det er da ikke nødvendigvis "krangling" om man stiller spørsmål. (Men jeg skjønner jo etter hvert hvorfor enkelte oppfatter nesten alt som trakassering - hvis bare enkle spørsmål blir tatt så negativt!) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
hmmm
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Ja, haha, det samme skjer på forelesninger i historisk politisk strategi eller økonomisk historie.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|