Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barneombudet er ute

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 14:24   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneombudet er ute

Blæh! Hele innlegget mitt forsvant. Prøver på nytt.

Det har så vidt jeg har fått meg ikke vært noe stort problem at ulike regjeringer forkaster barneombud etter eget forgodtbefinnende, så jeg synes det er litt for tidlig å dra konklusjoner ut i fra et eneste bytte om at dette er lettvint. Det ligger en prosess bak ansettelsen/byttet også, og ingenting av dette er kritisert hittill iallefall. Jeg antar derfor at den som anses best kvalifisert er ansatt.

Jeg tenker at det kan være årsaker til bytte av statsråd, som av hensyn til tidligere barneombud ikke bør kommenteres i detalj. Jeg har Vallas uttalelser om en arbeidstaker friskt i minne, det førte etter min mening ikke til noe godt. Jeg er enig i at det at Kraby er jurist er en tynn forklaring alene, samtidig så kan det være at det de ønsker å spille på forklaringsmessig er hennes kvaliteter - ikke tidligere Hjermanns dårlige kvaliteter. Det kan også være at "barnas beste" faktisk har vært regjeringens fokus i bytte av barneombud også, ikke kun beskyttelse av egen politikk.

Selv om jeg til dels svarer på Hattifnattes spørsmål, så føler jeg meg ikke helt ukritisk altså.

Gammel 11-02-08, 15:21   #2
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det kan også være at "barnas beste" faktisk har vært regjeringens fokus i bytte av barneombud også, ikke kun beskyttelse av egen politikk.

Skillet mellom disse to tingene er ikke åpenbart. Tiltak som politikere mener er til barnas beste vil i de aller fleste tilfeller være konsekvensen av den politikken de selv fører. Beskyttelse av egen politikk vil således være til barnas beste, like mye som utnevnelsen av et barneombud som i større grad tenker på barnas beste vil være beskyttelse av egen politikk.

Dessuten har regjeringen et dilemma ved at desto mer de argumenterer for innsettelsen av Kraby, jo sterkere vil inntrykket av en politisk innsettelse være. Uansett hvordan man vrir og vender på det synes jeg det lukter både bukker og havresekker av denne saken.

OT: Vi har både kjepphester og høye hester blant smiley'ene, men ingen bukk. Jeg kunne tenkt meg en havrespisende bukkesmiley.

:havrebukk:

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:58   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

OT: Vi har både kjepphester og høye hester blant smiley'ene, men ingen bukk. Jeg kunne tenkt meg en havrespisende bukkesmiley.

:havrebukk:

Og en stråmannpersonspisende havrebukk for festlige anledninger.

Jeg er for øvrig overrasket over at ingen har påpekt hvor skummelt lik Mette-Marit det nye barneombudet er. Tilfeldig? Neppe! :alarm:

Sist redigert av torsk : 23-04-09 kl 21:42. Årsak: Retter opp i gamle synder (-> for øvrig)
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:01   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Etter å ha sett diverse debattprogrammer i kveld (riktignok med et halvt øye) så er jeg ihvertfall ikke imponert over Osmundsen. Kjennskapet blir jo større og større for hver gang hun åpner munnen har jeg inntrykk av - hun burde absolutt bedt noen vurdere habiliteten hennes! Skal ikke disse menneskene ha gode rådgivere rundt seg? Mon tro om det er disse som får sparken etter slike tabber, slik at statsrådene kan plaske videre.

: oppgitt over enda en "svekket tillit"-sak:

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:34   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

hun burde absolutt bedt noen vurdere habiliteten hennes! Skal ikke disse menneskene ha gode rådgivere rundt seg?

Ja, ihvertfall siden det har vært litt rusk rundt henne tidligere også. Uten å dømme i det hele tatt i denne saken (som jeg ikke har satt meg inn i, lest om eller debattert) så synes jeg jo at det er litt... tåpelig kanskje... å ikke være bedre forberedt på at dette ville virke kontroversielt utdad. Og det er nok ikke et pluss i mine øyne nei.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:37   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Etter å ha sett diverse debattprogrammer i kveld (riktignok med et halvt øye) så er jeg ihvertfall ikke imponert over Osmundsen. Kjennskapet blir jo større og større for hver gang hun åpner munnen har jeg inntrykk av - hun burde absolutt bedt noen vurdere habiliteten hennes! Skal ikke disse menneskene ha gode rådgivere rundt seg? Mon tro om det er disse som får sparken etter slike tabber, slik at statsrådene kan plaske videre.

: oppgitt over enda en "svekket tillit"-sak:

Jeg blir oppgitt over det amatørskapet Ramin-Osmundsen har utvist i denne saken. Man trenger da ingen rådgiver for å vurdere habilitet/inhabilitet. At de kjenner hverandre fra studietiden eller har møttes mange ganger i faglig sammenheng er ikke unaturlig - Norge er ikke så stort. Men når man ikke klarer å vurdere egen inhabilitet selv etter å deltatt på relativt sett små private tilstevninger hos hverandre, må det være lov å sette spørsmålstegn ved hennes kompetanse som statsråd.

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:44   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg blir oppgitt over det amatørskapet Ramin-Osmundsen har utvist i denne saken. Man trenger da ingen rådgiver for å vurdere habilitet/inhabilitet. At de kjenner hverandre fra studietiden eller har møttes mange ganger i faglig sammenheng er ikke unaturlig - Norge er ikke så stort. Men når man ikke klarer å vurdere egen inhabilitet selv etter å deltatt på relativt sett små private tilstevninger hos hverandre, må det være lov å sette spørsmålstegn ved hennes kompetanse som statsråd.

Det er jeg veldig enig i. Dette har tydeligvis ikke slått henne i det hele tatt og det er mer enn bare litt betenkelig.

Missa: Jeg har heller ikke satt meg inn i saken, men det skal ikke lange øyekastet til før man ser tabbeprosenten i denne saken her!

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 01:13   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mnei, nå synes Osmundsen padler litt vel mye. Hun burde ha sagt fra om hyttebesøket med en gang, og ikke ventet på konfrontasjon om dette.
Dette begynner å bli pinlig, og hun må slutte å legge skylda på mannen.

Nå har vi følgende private møter:

Hyttetur/Besøk på hytta (unnskyldning: det var mannen som ville dra innom dem)

Feiring av Osmundsen UD-jobb (unnskyldning: det var mannen som laget overraskelsesparty, hun styrte ikke gjestelista)

40-års dagen til Kraby? : (unnskyldning: det var ett stort selskap)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:10   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er forøvrig overrasket over at ingen har påpekt hvor skummelt lik Mette-Marit det nye barneombudet er. Tilfeldig? Neppe! :alarm:

Jeg ser ikke noen likhet i det hele tatt. Hva ligner?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:16   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nebbia:

Gammel 13-02-08, 16:23   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ser ikke noen likhet i det hele tatt. Hva ligner?

Hm, det er kanskje bare meg? Jeg syns hun ligner veldig i ansiktet på det bildet der hun får blomster av Ramin-Osmundsen.

Eller kanskje hun ligner mest på Haakon Magnus? :fanatisk opptatt av de kongelige:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:34   #12
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er forøvrig overrasket over at ingen har påpekt hvor skummelt lik Mette-Marit det nye barneombudet er. Tilfeldig? Neppe! :alarm:

Aha! Sture Hansen!

På vegne av vanvittig mange - koselig å se deg!

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:45   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes hele saken bare vitner om stor takhøyde hos likestillingsministeren! Jeg mener, tenk å feire både bursdager og 17. mai sammen med mennesker hun etter sigende knapt kjenner ansiktet på!

Jeg er mer av typen som helt klart omgås venner og nære bekjente i slike anledninger.

Gammel 13-02-08, 16:50   #14
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Synes hele saken bare vitner om stor takhøyde hos likestillingsministeren! Jeg mener, tenk å feire både bursdager og 17. mai sammen med mennesker hun etter sigende knapt kjenner ansiktet på!

Det er inkluderingsminister hun skulle vært.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.