Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barneombudet er ute

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 15:21   #17
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Barneombudet er ute

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det kan også være at "barnas beste" faktisk har vært regjeringens fokus i bytte av barneombud også, ikke kun beskyttelse av egen politikk.

Skillet mellom disse to tingene er ikke åpenbart. Tiltak som politikere mener er til barnas beste vil i de aller fleste tilfeller være konsekvensen av den politikken de selv fører. Beskyttelse av egen politikk vil således være til barnas beste, like mye som utnevnelsen av et barneombud som i større grad tenker på barnas beste vil være beskyttelse av egen politikk.

Dessuten har regjeringen et dilemma ved at desto mer de argumenterer for innsettelsen av Kraby, jo sterkere vil inntrykket av en politisk innsettelse være. Uansett hvordan man vrir og vender på det synes jeg det lukter både bukker og havresekker av denne saken.

OT: Vi har både kjepphester og høye hester blant smiley'ene, men ingen bukk. Jeg kunne tenkt meg en havrespisende bukkesmiley.

:havrebukk:

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.