|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserEg hadde aldri særlig mykje lekser, men gjorde dei alltid sjølv utan hjelp eller tilsyn. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser
Det er eit kjempepoeng. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ute på tur
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserNå har jeg ikke skolebarn, men jeg ser ikke for meg at hverken jeg eller mannen blir å gjøre leksene for ungene i fremtiden.
|
|
|
#64 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk hjelp til å forstå oppgavene noen ganger, men ikke ofte. Leksene var stort sett greie og enkle, og jeg var selvstyrt og selvsikker på egne ferdigheter der. -Prøvde i det lengste å unngå å spørre pappa om mattehjelp. -Matematikerforeldre er ikke alltid de som egner seg best til å forklare grunnskolematte, nei. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å følge opp lekser, er jo å sørge for at lekser blir gjort, og i hvertfall være tilgjengelig for å hjelpe. - Ikke gjøre leksene\rette opp alt FOR dem.
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk veiledning når det var noe jeg sto fast på, som idiotiske mattelekser og sånt noe, men ikke pokkern at fattern skulle finne SVARET for meg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserFikk hjelp til lekser om jeg trengte det, men det var heller sjelden, uansett var det bare gode råd og ikke utførelse av leksene jeg fikk. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#69 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg er hjemmeværende, og når det kommer til lekser er jeg ekstremt glad for det. For de trenger MYE hjelp og oppfølging, så jeg er glad jeg slipper å begynne med det kl 17 etter vi kommer slitne fra jobb og sfo.
|
|
|
|
#70 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserMamma skrev en stil for meg, og den fikk jeg masse ros for. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk utrolig lite hjelp med leksene. Trengte det vel ikke heller.
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserHva ER dette med kontroll, forresten? Hvorfor MÅ foreldrene vite akkurat hva barna lærer?
|
|
|
#73 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserPappa rettet nynorskstilene mine, og jeg fikk hjelp når jeg trengte det(og der de kunne hjelpe). Men de gjorde aldri leksene for meg, og det gjør jeg heller ikke for storemor. Hun går på lekselesning en dag i uken, og får kyndig hjelp der(og får gjort unna det meste av lekser for uken). Ellers prøver jeg å hjelpe så godt jeg kan. Selv strikkingen må hun gjøre selv. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Fordi de er veldig, veldig nysgjerrige.
|
|
|
#75 |
|
kamerat
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserDu er vel ikke helt alene om det.
|
|
|
#76 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er litt der egentlig. Ingen fulgte med på hva jeg gjorde og det gikk helt fint.
|
|
|
#77 |
|
weird
En stor forskjell nå er at det ikke lenger er barna som blir stilt ansvarlig, men foreldrene. Og lærerne når det er andre veien. Ikke bestandig, men i større grad og oftere.
Når mange møter på en skole som holder foreldrene ansvarlig for ting barna stort sett burde kunne ha vært ansvarlige for selv, så er det kanskje litt av forklaringen på at foreldrene i en del tilfeller tar over for mye også? Det er jo ikke barna som blir innkalt på rektors kontor like mye i dag. Det er foreldrene.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bare sær
|
|
|
#79 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserTankevekkende, kie!!
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei, det vil stå: "Vi får så mange rare brever i påstkassa våres, vorfor det? Det står Inkaso på dem. Er det får atte vi nesten alldri har penger nok til og betale, er det derfor dem blir sinte? Vi pleier å brenne disse breva, er det lurt?" |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|