|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Om å være stygg
Ja, det er gjort noen undersøkelser på det, fra UCLA eller Berkley eller noe, at en 9'er ble sammen med en 8, 9 eller 10, en 4'er ble sammen med en 3, 4 eller 5. Men, for det er et men: dette korrigeres av makt, penger, innflytelse, kjendisstatus osv. Og 4'ere vil garantert synes at 10'ere er de peneste, men det er way out of their league, så de vil bli innhentet av virkeligheten og date folk i egen skjønnhetskategori.
Begge deler er like mystisk. Og det siste er vel bent frem patetisk.
![]() |
#22 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sikkert en amerikansk serie da.
![]() |
#23 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å være styggJeg legger også først merke til om et menneske er velstelt, før jeg legger merke til utseendet. Men allikevel tar jeg meg noen ganger i å sette mennesker i kategorien "pen" eller "mindre pen". Det er ikke dermed sagt at jeg dømmer dem, men jeg henger meg litt opp i utseendet deres ja. Tror dette har å gjøre med at jeg selv ble satt i feit/stygg kategorien da jeg var yngre.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Om å være styggJeg tror det var ganske klare mål på hva som var skjønnhet i britisk adel på 1800-tallet og at boken illustrerer at verken Rochester eller Jane falt innenfor datidens skjønnhetsideal. Det å være vakker var et fortrinn etter datidens idealer fordi man hadde større sjanse for å bli godt gift, særlig hvis man ikke var rik på gods og gull.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Om å være styggJeg studerer også utseendet til de jeg møter, og har en klar formening om de er pene eller ikke. Men alle "ikke pene" (altså ikke usedvanlig pene) havner i noenlunde samme, urangerte kategori. Når det er sagt, synes jeg ofte veldig pene mennesker er litt kjedelige, særlig gutter. :fordomsfull: Man har aldri trengt å anstrenge seg.
![]() |
#26 |
Guardian of the galaxy
|
Dette minner meg litt om når Stesnuppa kommer og sier "Se hvor stygg tegningen min ble".
Sånn er jeg også. Jeg syns noen mennesker er så pene. Så utrolig, fasinerende pene.
Og sånn er jeg også.
![]() |
#27 |
flisespikker
|
Nei, den var britisk. Men selv om jeg synes hun som spilte Jane var veldig vakker, så var hun ikke noen klassisk skjønnhet, og det samme gjelder Rochester - jeg synes det var ganske troverdig at ingen av dem levde opp til datidens/omverdenens idealer (selv om jeg er enig i at de "egentlig" var for pene begge to). Det var mer utstråling og gjensidig personkjemi enn glansbildeskjønnhet.
![]() |
#28 |
Nek er allrighte dyr
Ok, jeg har ikke sett det, men det hørtes troverdig ut. Britene er mye bedre på sånt.
![]() |
#29 |
flisespikker
|
Her er noen bilder fra serien, hvis du er interessert:
![]() |
#30 |
Nek er allrighte dyr
Jeg ser at de sikkert var troverdige mht datidens idealer, spesielle ansikt og ville sikkert blitt kalt pene idag, men kanskje ikke da. Jeg må se serien når anledningen byr seg, det vil vel sendes på tv senere en gang. Jeg synes britene er fantastiske til å ha troverdige og talentfulle skuespillere kontra amerikanske serier der alle må være smellvakre eller veldig stygge. De er faktisk, som regel, nysminkede rett etter operasjoner og en vanlig politibetjent ser ut som en supermodell.
![]() |
#31 |
Pauset
|
Det siste der har jeg merket godt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Om å være styggJeg tenker ofte at "oi, den personen var pen", men at noen er stygge, det skal mye til at jeg tenker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
|
Ufattelig mye er gjort om man har en ok hud, hår som er velstelt og klær som sitter pent på kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sant. Men samtidig har jeg en tendens til å henge meg opp i øynene. Og det er mange "stygge" øyne(og da mener jeg ikke formen, men "innholdet")der ute.
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Om å være styggI forgårs satt jeg på at legekontor og tenkte; "ufattelig at enkelte klarer å få seg en partner".
![]() |
#36 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Om å være styggJeg vet ikke riktig hva jeg tenker. Men jeg legger merke til folk, og noen finner jeg attraktive. En kombinasjon av utseende og utstråling vil jeg tro. Skeive smil og glimt i øyet har mye å si.
![]() |
#38 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om å være styggSånn for å gå helt tilbake til HI igjen:
Veldig sjelden. Jeg er ikke så veldig visuelt fokusert. Stort sett tenker jeg bare på det hvis de er slående pene. Jeg synes oftest alle er pene (i større eller mindre grad) etter hvert som jeg snakker/blir kjent med dem, med mindre de er ufyselige som personer, men det er de færreste jeg tenker på som veldig pene umiddelbart. At noen skal være stygg tenker jeg så å si aldri; de gangene jeg legger bevisst merke til noens utseende på negativ måte er det stort sett enten snakk om arr/misdannelser eller ekstrem ufliddhet.
![]() |
#39 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å være styggUtstråling er det jeg legger merke til. Tror ikke jeg noen gang har tenkt over om et menneske er stygt, for hva er det egentlig?
![]() |
#40 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Om å være styggStygg er det motsatte av pen. Jeg tror ganske mange juger godt når de påstår de aldri tenker på om folk er stygge.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|