Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?
Vi leverer mellom halv åtte og åtte, og da er det det alt fra ingen til 4 barn på plass. De andre dukker opp sånn etterhvert, de siste sikkert rundt halv ti.
S har alltid kommet tidlig, og er vant til det, å ta opp matboksen sin og ta det rolig. Jeg har levert senere noen ganger og det stresser både ham og meg å komme når alle løper rundt, men det er sikkert en vane.
Det er jo ikke sånn at de som kommer tidligst nødvendigvis er der lengst. S hentes nesten først også, når jeg dukker opp halv fire er det bare de som har mødre i permisjon som er hentet som oftest. Jeg foretrekker at S får med seg frokost og at de ansatte tar en kaffe og et knekkebrød med ham enn at han ser dem rydde og feie, som de siste barna ser.
Det er vel varierende hvor fleksi arbeidstid folk har, så sånn sett er jeg ikke overrasket over sent starttidspunkt, men jeg overraskes mer over at ikke flere har lyst til å komme seg hjem i rimelig tid på ettermiddagen, men jeg konstaterer at soving om morgenen er veldig høyt prioritert i de tusen hjem.
|