Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 20:44   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Dersom vi leverer guttungen i barnehagen kl 7.30 så blir han eneste barn i lang tid. De fleste leverer mellom kl 9 og 9.30. Guttungen synes naturligvis det er stusselig å komme til tom barnehage. Dette gjør at vi unngår å levere tidlig så langt det lar seg gjøre, og mannen leverer da sjelden før 9.00. Jeg synes det er rart at det er slik, og jeg liker det dårlig. Jeg kunne godt tenke meg å levere ham tidligere, særlig når han starter dagen kl 6.

Søsteren min, som bor i ei lita bygd, forteller at i deres barnehage leverer de fleste mellom kl 7 - 7.30. Er dette med sen levering et Oslofenomen? Vestkantfenomen? Eller har vi rett og slett bare uflaks med barnehagen? Egentlig tviler jeg på det siste, da jeg har snakket med tre mødre i barnehager i samme bydel, som forteller om det samme. Hvordan er det i deres barnehager?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:46   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Jeg aner ikke. De få gangene jeg leverer er rundt klokka åtte eller rett før ti. Da er det alltid en del unger der uten at jeg har tall på dem, da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:48   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi åpner klokken 06:45.

Ungene kommer jevnt og trutt hele veien. Storinnrykket er vel mellom 07:15 og 08:00

Gammel 25-02-08, 20:48   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, dette vet du jo allerde, men jeg kan dokumentere til glede for andre lesere:

Snupp blir levert fra en eller annen gang rundt klokken 0745. Han er da aldri først, som oftest sitter det et helt bord fra hans avdeling og spiser frokost når han kommer. Vi henter rundt klokken 16. Det er omtrent like mange barn når jeg henter, som når jeg leverer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:48   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

kl 6.45 brukes det bare å bli levert en 2-3 unger.
Mange her som begynner kl 7 på jobb. sånn som mann før.
Men mestparten begynner 8. så 7.30 til kl 8kommer de fleste.

Vi er i en privat bhg med 25 på stor og 14 på lille avdeliga

Gammel 25-02-08, 20:49   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

I vår barnehage er det alltid barn som kommer tidlig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:50   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leverer veldig sjelden før halv ni, og har følelsen av at de aller fleste andre gjør det samme - jeg pleier i alle fall å møte flere både når jeg går inn i og ut av barnehagen sånn i kvart på ni-tiden. Dette er en naturbarnehage ved Majorstuen, og de være der til ni, for da drar de ut. Det er alltid flere som kommer halsende helt i siste liten.

Gammel 25-02-08, 20:50   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer sjelden før 09-09:30, og ungene mine er stort sett de siste som kommer. Har inntrykk av at de fleste er der fra 08.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:51   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker, siden vi er en av dem som så godt som alltid leverer etter klokka ni. Jeg tror noen er der tidligere, men det er endel som kommer samtidig med oss. Det virker som det er mellom tre og fem barn som kommer før ni og blir hentet etter fire. Dette er en sentrum/østbarnehage.

Må han starte dagen så tidlig de dagene han ikke blir levert før klokka ni? Vi liker i grunn å være trege om morgenen, og bruker gjerne halvannen til to timer fra vi står opp til vi går ut døra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:52   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vår bhg åpner kl 07.15, men det er nesten ingen barn der før ca 08.30 da Junior blir levert. Mesteparten av barna kommer i 9/ halv 10 tiden slik du beskriver. Vi bor i Oslo Øst, og jeg trodde egentlig at dette var anderledes på vestkanten :forutinntatt: Ifølge mannens kollegaer, som hovedsaklig bor på vestkanten/Bærum/Asker så er bhg der fulle fra åpningstid til stengetid....

På avd til Junior, der det er 23 barn, så er det ikke mange foreldrepar der begge er i fulljobb og det er muligens noe av forklaringen på at mange av barna kommer sent og blir hentet tidlig. Jeg henter kl 16.15 og da er det som regel et rush av foreldre som henter. Bhg stenger kl 17.00.

Gammel 25-02-08, 20:52   #11
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår barnehage åpner klokka 07 45, og de fleste leveres vel mellom 07 45 og 08 15. Så de som eventuelt kommer først er ikke lenge alene.

Gammel 25-02-08, 20:52   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har i alle år levert guttungen i barnehagen kl 07.30, det var da de åpnet. Vi var alltid 3-4 stykker som var der til åpningstid og de få gangene jeg leverte bittelitt senere (alltid før 0800), så var det mange barn som var kommet. Jeg tror faktisk at alle barna var på plass innen 0900.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:53   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer Poden i barnehagen senest 0715, og da er han blandt de første. Exbo leverer i barnehagen litt før kl 8 og da er Poden en av de siste som kommer.

Det er et par barn i barnehagen som kommer litt før 10 og drar igjen før kl 15, men ellers tror jeg de fleste barna der har foreldre som jobber fra 8-16.

Gammel 25-02-08, 20:54   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Snuppa leveres mellom 8 og 8.30, og da er det masse unger allerede. Jeg henter henner mellom 15 og 15.30, og da kommer jeg i henterushet!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:54   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her leverer vi enten kl 8 eller så kommer vi halsende inn rett før kl 10.

Gammel 25-02-08, 20:55   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer 7.30-74.0 og da er det en del barn der ja. Både jeg og mannen begynner kl 8 på jobb. Barnehagen åpner 7.15.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:56   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Lillemann er ofte først i sin barnehage (i allefall de dagene mannen leverer), men det er ikke værre enn at dersom vi leverer 15 min senere er han sjeldent først. I Houdinis barnehage leveres også flere barn før kl. 8. Dette er da i Oslo nord-øst og har vært sånn i alle barnehagene vi har vært innom.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:56   #18
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Dersom vi leverer guttungen i barnehagen kl 7.30 så blir han eneste barn i lang tid. De fleste leverer mellom kl 9 og 9.30. Guttungen synes naturligvis det er stusselig å komme til tom barnehage. Dette gjør at vi unngår å levere tidlig så langt det lar seg gjøre, og mannen leverer da sjelden før 9.00. Jeg synes det er rart at det er slik, og jeg liker det dårlig. Jeg kunne godt tenke meg å levere ham tidligere, særlig når han starter dagen kl 6.

Fordelen er vel kanskje at han får kortere dag i barnehagen da - bare sånn for å se lyst på det
Vi bor langt på landet og her leverer folk helt fra det åpner. Frokosten starter 0800 - da er vanligvis ca halvparten av barna på plass, eller fler.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:56   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Må han snarte dagen så tidlig de dagene han ikke blir levert før klokka ni? VI liker i gurnn å være trege om morgenen, og bruker gjerne halvannen til to timer fra vi står opp til vi går ut døra.

Åh, tro du meg, det er ikke vi som bestemmer at han skal sprette opp kl 6. Vi er også trege om morgenen altså, men vi trenger ikke tre timer. To hadde holdt i massevis.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi bor i Oslo Øst, og jeg trodde egentlig at dette var anderledes på vestkanten :forutinntatt: Ifølge mannens kollegaer, som hovedsaklig bor på vestkanten/Bærum/Asker så er bhg der fulle fra åpningstid til stengetid....

Noen tror vestkanten består av hjemmeværende luksusmødre, andre tror det er proppa fullt av Tårnfrid og Tårnfred. Antakeligvis er det vel samma greia både øst og vest.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:57   #20
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Hos oss blir majoriteten av barna levert rundt kl.0830, også vårt. Da er det "rush", og skolestart samtidig. Det er frokost kl. 0900 og da har de fleste kommet virker det som.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.