Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?
Dummeste med førstemann; vi ankommer fødestuen og blir tatt imot av en barnepleier. Jeg sier at jeg tror jeg har rier, men litt usikker. Hun spør hvor langt jeg er på vei og jeg forteller at det er termindag. Så ser hun på meg engang til og sier: Er du helt sikker på det? Det ser ut som du har 2-3 mnd igjen til termin.. Jadahså
Når mellombror meldte sin ankomst gikk det veldig fort i svingene. Måtte igjenom legevakten for å komme opp på barsel og ble plassert i en rullestol, for sykepleier der kunne se at jeg allerede hadde pressrier. Kom opp på barsel og ble møtt av en barnepleier igjen (eldre dame som burde kunne yrket sitt). Jeg sier at dette barnet kommer nå, så jeg må inn på fødestue med engang. Da ser hun medlidende på min mann og sier: stakkars deg, dette må være førstemann det? Nei, sier min mann, og hun hadde styrtfødsel sist gang, så vi bør inn på fødestuen nå.
Da sukker oppgitt hun, rister på hodet og geleider oss elegant inn på venterommet og forsvinner for å drikke resten av kaffen sin.
Mannen løper inn på pauserrommet, for jeg ligger lilla i tryne og presser for harde livet, fullt påkledd på en slags båresak som stod der.
Da blir hun enda mere oppgitt og gir klar bekjed om å slutte å mase Heldigvis var min forrige jordmor der og kjente igjen mannen.
Skal si barnepleier var blek om nebbet 10 min etterpå når mellombror lå på brystet mitt.
Hun sa litt tamt: jeg er ikke vant til at det fødende kan snakke selv når de har pressrier..
Sporet jeg helt av her nå 
|