Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stigmatisering av overvektige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 22:53   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stigmatisering av overvektige

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvordan faen kan du si at undervekt er et tegn på selvkontroll? Kanskje det rett og slett er det stikk motsatte? Det kan være like jævlig vanskelig å _spise_ som å _ikke spise_.

Jeg tror det Maz sa, var at undervektige (ofte) oppfattes som om de har mye selvkontroll, ikke at de nødvendigvis har det. Siden hun sa at "jeg vil heller tillegges mer selvkontroll enn det jeg har" antar jeg hun mente å si at hun som undervektig ikke nødvendigvis ville ha mye selvkontroll, men at mange ville tenke og tro at hun hadde det likevel.

Gammel 05-03-08, 22:54   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror det Maz sa, var at undervektige (ofte) oppfattes som om de har mye selvkontroll, ikke at de nødvendigvis har det. Siden hun sa at "jeg vil heller oppfattes som å ha mer selvkontroll enn jeg har" antar jeg hun mente å si at hun som undervektig ikke nødvendigvis ville ha mye selvkontroll, men at mange ville tenke og tro at hun hadde det likevel.

Åh.

Vel. Det er i såfall en feiloppfattelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:57   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Stigmatisering av overvektige

Jepp.
Og som noen over her nevnt, skam, man kan fint skamme seg over å være undervektig også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:58   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser beundring. Men en beundring med negativt fortegn, hvis du skjønner hva jeg mener. Sånn "wow, Posh spiser bare reker og cola light. Dama er jo stein hakke sprø, men du verden for en ståldisiplin hun tross alt må ha."

Jeg har aldri sett slikt stå skrevet der jeg leser hvertfall. Men uansett hva som står i media, så er det jo sensasjonspreget, og ikke representativt for hva den gjengse person tenker mener jeg.

Mine tanker ifht det du leser om reker og cola light, er : Stakkars dame, så forstyrret hun er.

Gammel 05-03-08, 23:00   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Åh.

Det er likefullt en oppfattelse mange har, akkurat som at feite er late, dumme osv.

Tidligere dro jeg frem Wallis Simpsons berømte utsagn, og jeg tror fremdeles dette er hva mange tror.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:56   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror det Maz sa, var at undervektige (ofte) oppfattes som om de har mye selvkontroll, ikke at de nødvendigvis har det. Siden hun sa at "jeg vil heller tillegges mer selvkontroll enn det jeg har" antar jeg hun mente å si at hun som undervektig ikke nødvendigvis ville ha mye selvkontroll, men at mange ville tenke og tro at hun hadde det likevel.

Jepp det var det som var poenget.

Sitat:

Men jeg ville heller tillegges mer selvkontroll enn det jeg har, enn å bli kategorisert som dum og helt manglende i selvkontroll. Men det betyr ikke at jeg ikke har empati for enkeltpersoner

Trodde mitt psyke tastatur hadde køddet nå jeg, men den gang ei.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.