Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om det!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 12:58   #1
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Grunnen til at jeg ikke liker røde prikker generelt er at det er noe negativt som jeg ikke syns hører hjemme på et seriøst forum som FP. Uenighet i debatter er bra - det skal man ha, men da kommer det åpent frem. Røde prikker med følgende kommentarer kan i ytterste konsekvens kvalifiseres som skjult mobbing, noe jeg anser som både feigt og barnslig av voksne mennesker.

Tar meg ikke nær av din røde prikk Jane - lenge leve barnsligheten. Vet bare at det kan oppfattes som sårende og leit.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:07   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke om d

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Grunnen til at jeg ikke liker røde prikker generelt er at det er noe negativt som jeg ikke syns hører hjemme på et seriøst forum som FP.

Det er ingen nødvendig motsetning mellom "negativt" og "seriøst". (Ikke mellom "barnslig" og "seriøs" heller, for den del.) Noen ganger kan det være riktig sunt å avreagere med en rødprikk - litt som å trampe hardt i gulvet og banne; det er barnslig det også, men kan gjøre godt om man er hissig.

Røde prikker med følgende kommentarer kan i ytterste konsekvens kvalifiseres som skjult mobbing, noe jeg anser som både feigt og barnslig av voksne mennesker.

Hvis man synes en prikkekommentar er sårende, mobbende eller på andre måter vond og vanskelig, er det lov til å si fra om det. Det er absolutt ikke mer greit å være ekkel og mobbe hverandre i prikkekommentarer enn åpent i diskusjonen - jeg vil langt på vei si det er mindre greit. Det er bare å ta det opp med prikkeren eller modde-/adminteamet om man føler seg mobbet eller urimelig kritisert - eller man kan for den del starte en egen tråd om saken, det har vi også tidligere tilfeller av.

Gammel 06-03-08, 14:54   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du brukte ikke ordet hårsår - my mistake.

Det var dette du sa - og det kan vi vel ihvertfall være enige om at er et uttrykk for at du mener jeg overreagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det å være lei seg og føle seg angrepet er ganske "alvorlige" reaksjoner.

Utover det, vet jeg vel ikke helt hva mer jeg skal si, Skilpadda.
Vet ikke helt hvordan du får vridd det dithen at jeg i bunn og grunn kaller deg "slem" - det har jeg da aldri ment eller gitt uttrykk for noen gang.
Utover det har jeg vel igrunnen ikke lyst til å si noe mer.

Gammel 06-03-08, 15:08   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det var dette du sa - og det kan vi vel ihvertfall være enige om at er et uttrykk for at du mener jeg overreagerer?

Nei, vi kan nok dessverre ikke være enige om det heller. Det var nemlig ikke sånn det var ment. Det var et helt ærlig forsøk på å prøve å formulere at jeg syntes du virket som om du tok tråden ganske alvorlig, siden du reagerte såvidt alvorlig - det lå ikke noen vurdering om at du reagerte for alvorlig i utsagnet. Jeg tror jeg skulle greid å gjøre det mer entydig om jeg hadde ment å si at du overreagerte.

Og "slem" eller ikke "slem" - jeg synes i alle fall ikke det er snilt å kalle folk hårsåre og overreagerende når de åpenbart blir ærlig og redelig lei seg, og det var jo akkurat det du sa at jeg gjorde. Men jeg gjetter at vi vet omtrent hvor vi har hverandre , i alle fall. Det er jo noe bare det.

Gammel 06-03-08, 15:14   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi kan nok dessverre ikke være enige om det heller. Det var nemlig ikke sånn det var ment. Det var et helt ærlig forsøk på å prøve å formulere at jeg syntes du virket som om du tok tråden ganske alvorlig, siden du reagerte såvidt alvorlig - det lå ikke noen vurdering om at du reagerte for alvorlig i utsagnet. Jeg tror jeg skulle greid å gjøre det mer entydig om jeg hadde ment å si at du overreagerte.

Og "slem" eller ikke "slem" - jeg synes i alle fall ikke det er snilt å kalle folk hårsåre og overreagerende når de åpenbart blir ærlig og redelig lei seg, og det var jo akkurat det du sa at jeg gjorde. Men jeg gjetter at vi vet omtrent hvor vi har hverandre , i alle fall. Det er jo noe bare det.

Takk for oppklaring, Skilpadda.
Nå ble jeg litt lettere (ikke fysisk, desverre... )!

Gammel 06-03-08, 15:15   #6
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

eller man kan for den del starte en egen tråd om saken, det har vi også tidligere tilfeller av.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Situasjonen er vel igrunnen den at jeg så langt i fra tar prikker alvorlig - og at det derfor fallt seg naturlig å dulte litt godmodig på Sitron.

Har ikke så mye å "stå for " heller i denne diskusjonen - det lå nemlig ikke noe alvorlig eller sterk mening under den godmodge dultingen min heller...

Ellers synes jeg at jeg er ganske god til å stå for det jeg menre når det gjelder, Cille.
Og det er vel helst all denne "ståingen for det jeg mener " i andre diskusjoner som har gjort reaksjonene litt overraskende i mine øyne i denne tråden.

Og Skilpadda; jeg trodde du ville gi meg en tydelig beskjed om at kommentaren min var upassende eller noe sånt, siden du ga beskjed om at "alle prikker er til orientering" på en alvorlig ,eller saklig, om du vil, måte.
Og i så måte tenkte jeg at du ikke skjønte at jeg bare var ute og tullet litt på morgenkvisten.
Ellers vet jeg ikke om jeg synes det er så stas at du forteller meg at jeg per definisjon er hårsår - og derfor ikke reagerer legitimt - når jeg oppriktig forteller at jeg ble lei meg.

Jeg blir igrunnen sjelden lei meg i diskusjoner her inne - og slett ikke fordi jeg er uenig med noen.
Men nå ble jeg lei meg. Jeg fikk litt klaus rett og slett over at noe jeg selv mener ikke kunne misforstås som annet enn litt uhøytidelig moro avstedkom flere tilbakemeldinger jeg ikke følte var hyggelige og som jeg heller ikke forsto helt bakgrunnen for. Det ble rett og slett litt ubehagelig.
Jeg synes det må være greit å gi uttrykk for det uten å få beskjed om at jeg overreagerer. Jeg har vel ikke for vane å være drama queen her inne og bære meg over sårede følelser i hytt og gevær, så hårsår-beskyldningene kunne jeg klart meg uten, igrunnen.

Men nok om dette - har ikke på noe vis noe behov for at denne tråden skal handle om meg . :skrekk:

Ja, sånn kan det gå når man logger seg inn på FP en solfyllt morgen og har lyst til dulte litt på Esme og Sitron!

Jeg synes du drar dette vel langt. :deltar:

Gammel 06-03-08, 15:18   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Line* da, du ligger jo nesten en time bak diskusjonen.

Gammel 06-03-08, 15:23   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det er noe stort tøys med denne prikkingen, skikkelig fjortis, bryr meg ikke

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

: ogsåtreg:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:07   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg ikke liker røde prikker generelt er at det er noe negativt som jeg ikke syns hører hjemme på et seriøst forum som FP. Uenighet i debatter er bra - det skal man ha, men da kommer det åpent frem. Røde prikker med følgende kommentarer kan i ytterste konsekvens kvalifiseres som skjult mobbing, noe jeg anser som både feigt og barnslig av voksne mennesker.

Men mener du at man ikke kan drive med skjult mobbing/plaging fordi prikken er grønn?
Så om man fjernet muligheten til å gi noen en rød prikk så hadde ingen kunnet fornærmet hverandre på bakrommet?

Jeg kan godt gi deg en fornærmende grønning for å bevise at det er muløig altså.

Jeg kan umulig tenke meg at fargen på en prikk avgjør hvorvidt noen fornærmer og mobber andre eller ikke...

Gammel 06-03-08, 13:21   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker de grønne prikkene godt, jeg. Er litt mer usikker på de røde. Har verken gitt eller fått en ennå og aner ikke hvordan jeg vil reagere når jeg eventuelt får en. Det kommer vel an på kommentaren bak, som flere her har vært inne på.
Også er jeg veldig glad i vin, sjokolade, øl, kaffe, musikk, gutter og ellers alt som er kuuuult.*

*Starlets brevvenn-spalte-sjargong

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 13:40   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker både de grønne og de røde så lenge de kommer med en kommentar. Jeg vil heller ha en rød enn en grønn med en negativ kommentar. Skjønner ikke hvorfor man skal bli lei seg over å få en rød, det er da bare en tilbakemelding på et innlegg man har skrevet. En annen gang får man kanskje en grønn fra samme bruker.

Gammel 06-03-08, 13:42   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker de grønne prikkene godt, jeg. Er litt mer usikker på de røde. Har verken gitt eller fått en ennå og aner ikke hvordan jeg vil reagere når jeg eventuelt får en. Det kommer vel an på kommentaren bak, som flere her har vært inne på.
Også er jeg veldig glad i vin, sjokolade, øl, kaffe, musikk, gutter og ellers alt som er kuuuult.*

*Starlets brevvenn-spalte-sjargong

Vil du ha en rød, sånn bare for å sjekke reaksjonen? Det kan være godt å være forberedt, vettu.

Gammel 06-03-08, 13:43   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Vil du ha en rød, sånn bare for å sjekke reaksjonen? Det kan være godt å være forberedt, vettu.

Kanskje jeg kan få øve meg på å gi en også, da?

Gammel 06-03-08, 13:46   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Kanskje jeg kan få øve meg på å gi en også, da?

Nei, jeg har fått røde, så jeg vet hvordan jeg reagerer; Jeg finner ut hvor vedkommende bor, og starter heftig sjikane, mobbing og diverse trusselkampanjer, koker kaninene deres og legger an på mannen. Mao: Ikke prøv deg!

Gammel 06-03-08, 13:49   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, jeg har fått røde, så jeg vet hvordan jeg reagerer; Jeg finner ut hvor vedkommende bor, og starter heftig sjikane, mobbing og diverse trusselkampanjer, koker kaninene deres og legger an på mannen. Mao: Ikke prøv deg!

Ååå. So close, so close.

Gammel 06-03-08, 14:12   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Test.

Gammel 06-03-08, 14:34   #17
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Tar meg ikke nær av din røde prikk Jane - lenge leve barnsligheten. Vet bare at det kan oppfattes som sårende og leit.

Det var da overhodet ikke meningen at du skulle ta deg nær av den. Det var jo bare en tulleprikk. *barnslig*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
uflid

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.