Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 14:46   #1
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Barnehagen er forresten særdeles multikulturell, så begge mine barn er fargeblinde.

Den barnehage vil jeg ha!! De er son jeg vokse up i Colombia, tenkte aldri på at jeg hadde en lys far og en mørk mamma.

De var en dama i Daniel sin barnehage som viste ikke jeg var moren, hun trude jeg var au-pair!! Nei, jeg er en mørk dama stolt mamma til en lys gutt!!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:53   #2
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

De var en dama i Daniel sin barnehage som viste ikke jeg var moren, hun trude jeg var au-pair!! Nei, jeg er en mørk dama stolt mamma til en lys gutt!!

Noe lignende opplevde noen vi kjenner og. Hun er fra Latin-Amerika (vil ikke skrive landet her). Sønnen hennes er lys i håret og huden og i tillegg ligner han på faren sin. De gikk i åpen barnehage en stund og de andre mødrene trodde hun var dagmamma og spurte henne om hun skulle passe flere barn osv. I begynnelsen skjønte hun ikke hva de mente, men så gikk det opp for henne at de ikke trodde hun var moren.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:25   #3
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Noe lignende opplevde noen vi kjenner og. Hun er fra Latin-Amerika (vil ikke skrive landet her). Sønnen hennes er lys i håret og huden og i tillegg ligner han på faren sin. De gikk i åpen barnehage en stund og de andre mødrene trodde hun var dagmamma og spurte henne om hun skulle passe flere barn osv. I begynnelsen skjønte hun ikke hva de mente, men så gikk det opp for henne at de ikke trodde hun var moren.

ja de har kjed mange ganger i den åpenbarnehage jeg gå, men de er vanlig å treffe au-pair i åpenbarnehage. Vet ikke hvor mange sender au-pair til å hente ungene i barnehage??
Men de jeg like ikke er at hun merke ikke på at jeg har vart i foreldrenemøtter og andre aktiviter i avdeling og så overalske var den dagen å spørte hvem er Daniel sin mor!!??

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:34   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?

ja de har kjed mange ganger i den åpenbarnehage jeg gå, men de er vanlig å treffe au-pair i åpenbarnehage. Vet ikke hvor mange sender au-pair til å hente ungene i barnehage??
Men de jeg like ikke er at hun merke ikke på at jeg har vart i foreldrenemøtter og andre aktiviter i avdeling og så overalske var den dagen å spørte hvem er Daniel sin mor!!??

Ja, det er jo underlig at hun ikke har lagt merke til deg før!

Gammel 27-03-08, 10:42   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vicky:

Min samboer er ganske mørk i huden, og min datter er naturlig nok mørkere enn helnorske barn. Vi har gått i nåværende barnehage siden august, og på foreldrekaffen før påske, der både jeg og min kjære var tilstede, sa en av de andre mammaene om Snuppa "Ja, hun er vel adoptert hun?" Noen er visst bare utstyrt med både få hjerneceller og lite sosial intelligens, så de får vi bare overse.

Gammel 27-03-08, 11:40   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vicky:

Min samboer er ganske mørk i huden, og min datter er naturlig nok mørkere enn helnorske barn. Vi har gått i nåværende barnehage siden august, og på foreldrekaffen før påske, der både jeg og min kjære var tilstede, sa en av de andre mammaene om Snuppa "Ja, hun er vel adoptert hun?" Noen er visst bare utstyrt med både få hjerneceller og lite sosial intelligens, så de får vi bare overse.

Det er da ikke bare hjerneceller, vel?

Jeg gjorde i høst samme tabbe som du beskriver. Jeg så en lys blond mor, med sin temmelig mørke sønn. Gutten hadde svart, krøllete hår, mørkebrune øyne. Vi kom i prat, og jeg spurte moren om gutten var adoptert. Hun smilte bare og sa: "Hadde du sett faren ville du ikke spurt om det!" Siden har jeg sett faren - og hun hadde rett.

Bare et lite tillegg: jeg anser ikke det å være adoptert som noe negativt eller "farlig". Ikke verre enn når jeg har med meg et tredje barn som noen spør: "Er de dine alle tre?".

Sist redigert av bina : 27-03-08 kl 11:46.
bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 12:06   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er da ikke bare hjerneceller, vel?

Jeg gjorde i høst samme tabbe som du beskriver. Jeg så en lys blond mor, med sin temmelig mørke sønn. Gutten hadde svart, krøllete hår, mørkebrune øyne. Vi kom i prat, og jeg spurte moren om gutten var adoptert. Hun smilte bare og sa: "Hadde du sett faren ville du ikke spurt om det!" Siden har jeg sett faren - og hun hadde rett.

Bare et lite tillegg: jeg anser ikke det å være adoptert som noe negativt eller "farlig". Ikke verre enn når jeg har med meg et tredje barn som noen spør: "Er de dine alle tre?".

Det å være adoptert er absolutt ikke noe negativt. Men i settingen jeg beskrev i innlegget ble det litt mystisk. Altså på en foreldrekaffe i barnehagen der både min datter og denne morens sønn har gått lenge, og der både jeg og min kjære var tilstede.

Gammel 27-03-08, 13:34   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Det å være adoptert er absolutt ikke noe negativt. Men i settingen jeg beskrev i innlegget ble det litt mystisk. Altså på en foreldrekaffe i barnehagen der både min datter og denne morens sønn har gått lenge, og der både jeg og min kjære var tilstede.

Ja, klar settingen kan være spesiell. Men jeg hang meg bare litt opp i at folk ikke nødvendigvis er dumme eller mangler hjerneceller om de tror at et barn som utseendemessig er vesentlig forskjellig fra den eller de foreldrene de har sett kan være adoptert. Det er mange adopterte barn, tross alt.

Og så må jeg jo si - at det er utrolig mange foreldre som ikke vet en døyt om barnas lekekamerater i barnehage eller på skole. De vet knapt nok hva barna heter, greier ofte å blande sammen ungene, aner ikke hvem foreldrene er - og jeg tror mange av dem ikke bryr seg heller.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.