|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?
Vicky:
|
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Det er da ikke bare hjerneceller, vel? Sist redigert av bina : 27-03-08 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det å være adoptert er absolutt ikke noe negativt. Men i settingen jeg beskrev i innlegget ble det litt mystisk. Altså på en foreldrekaffe i barnehagen der både min datter og denne morens sønn har gått lenge, og der både jeg og min kjære var tilstede.
|
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Ja, klar settingen kan være spesiell. Men jeg hang meg bare litt opp i at folk ikke nødvendigvis er dumme eller mangler hjerneceller om de tror at et barn som utseendemessig er vesentlig forskjellig fra den eller de foreldrene de har sett kan være adoptert. Det er mange adopterte barn, tross alt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Tja, jeg bryr meg, men med 41 barn i en ny avdeling, går jeg ikke rundt og spør alle voksne jeg ser hvem de er mamman eller pappan til. Ikke vet jeg hvem alle barna er heller. Langt ifra. Noen barn har jeg knapt nok sett, for de leveres og hentes til andre tider enn sønnen min. Det betyr ikke at jeg gir beng i dem.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Nei, så har jeg heller ikke sagt noe spesielt om deg. Men jeg mener oppriktig at når barna har gått i barnehagen sammen i 2-3 år så bør foreldrene vite sånn omtrentlig hvem de andre barna er, og han en viss peiling på foreldrene. Samme på skolen, etter en stund, med foreldremøter, bursdager og henting og levering er det naturlig og normalt at noen som bryr seg har en viss oversikt. Av 41 barn bør du etter 1 år vite av halvparten. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|