|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Ustabil
|
![]() Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du fremmedkulturelle venner?
Ja, klar settingen kan være spesiell. Men jeg hang meg bare litt opp i at folk ikke nødvendigvis er dumme eller mangler hjerneceller om de tror at et barn som utseendemessig er vesentlig forskjellig fra den eller de foreldrene de har sett kan være adoptert. Det er mange adopterte barn, tross alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Textrovert
|
Tja, jeg bryr meg, men med 41 barn i en ny avdeling, går jeg ikke rundt og spør alle voksne jeg ser hvem de er mamman eller pappan til. Ikke vet jeg hvem alle barna er heller. Langt ifra. Noen barn har jeg knapt nok sett, for de leveres og hentes til andre tider enn sønnen min. Det betyr ikke at jeg gir beng i dem.
![]() |
#123 |
Ustabil
|
Nei, så har jeg heller ikke sagt noe spesielt om deg. Men jeg mener oppriktig at når barna har gått i barnehagen sammen i 2-3 år så bør foreldrene vite sånn omtrentlig hvem de andre barna er, og han en viss peiling på foreldrene. Samme på skolen, etter en stund, med foreldremøter, bursdager og henting og levering er det naturlig og normalt at noen som bryr seg har en viss oversikt. Av 41 barn bør du etter 1 år vite av halvparten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Ustabil
|
Ja, det syns jeg. Det er en stor gruppe, så jeg forventer ikke at man kan alle navnene på ungene. Men ungene vil oftest selv fortelle om de de leker med, ungene blir invitert i bursdager, og opp til en viss alder er jo foreldrene stort sett med. I tillegg treffer man vel NOEN ved henting/levering og på foreldremøter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nå leker ikke barnet mitt med så mange andre barn, det kan jo være en av grunnene til at jeg ikke vet hvem så mange er. Men jeg orker i alle fall ikke å krampeprate med andre voksne bare fordi jeg "kanskje burde" vite hvem de er. De det faller seg naturlig å prate med, prater jeg med.
![]() |
#127 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?
Nå mente jeg barna da. At du etter ett år i barnehagen burde vite av halvparten av barna. Vite hva de heter og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?
Foreldrekaffe? Nei, det har vi ikke sett.
![]() |
#129 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Ja eg har eit par. Men som dei fleste venene mine er det folk med same el liknande fagleg bakgrunn som eg.
![]() |
#130 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, jeg har ingen i omgangskretsen som har ikke-vestling bakgrunn. Overhode ikke et bevisst valg, det har bare blitt sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Ja, det har jeg!
![]() |
|
|