|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er dette barnehagens oppgave?
Ta opp dette med foreldrene? Tror du ikke foreldrene ser/vet dette selv? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Ikke sant? Og det Maximillia sa.
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette barnehagens oppgave?Liven, Maxi og skremmern: det er faktisk ikkje alle foreldre som tek overvekt på alvor. Myten om at genetikk har alt å seie og at "dette går seg sikkert til av seg sjølv" er temmeleg seigliva. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Helt konge
|
Jeg leste nettopp en undersøkese (og jeg husker ikke hvor, men skal prøve å finne den) som beskriver det at en stor andel foreldre som rett og slett ikke ser at deres barn er overvektig. Hvis det er fakta er det ganske urovekkende. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Hvilket utgangspunkt har undersøkelsen tatt for hva som er normalvekt? Jeg vet at svært mange foreldre fikk tilbakemeldinger på at deres fireåringer var i største laget, fireåringer jeg anser som normalvektige, sunne unger.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 05-04-08 kl 14:29. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Helt konge
|
Beklager Skremmern jeg klarer ikke å finne den artikkelen, så jeg husker ikke hverken hvor stor prosentandel av foreldrene det var snakk om eller hva som ble definert som normalvekt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De fleste ser det sikkert selv, men det finnes alltid unntak. Om et barn begynner å legge på seg i 2-3-årsalderen og vekten bare øker frem mot skolestar, da tror jeg ikke foreldrene ser det selv. Eller de ser det, men gjør ikke noe med det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|