|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke haJeg blir litt... tja hva skal jeg si. Jeg syns utgangspunktet for tråden er interessant, og det kunne vært spennende å diskutere saken. Men i stedet har tråden (som vanlig) utviklet seg til en "Frp-ere er dumme"-tråd, og det er ikke en fullt så spennende diskusjon, syns jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke haFantastisk nydelig tråd, takk for en god latter og ti
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke ha
Jeg er i stor grad enig med deg. Men slik jeg oppfatter innvandringspolitikken i Norge gjennom mange år så har holdningen liksom vært at "vi tar i mot alle som vil og så lar vi det skure og gå - så blir det nok bra til slutt |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor i alle dager har du den oppfatningen fra?
Så problemer med integrering er et ressursspørsmål som kan løses ved å hive (begrensede) pengemidler etter det? ..og du mener vi er såpass fattige her i landet at det ene i så fall utelukker det andre?
Kansje er ikke det veien å gå? Vel, klart du har lov til å si det, like mye som jeg har lov til å være høylydt uenig. Her dreier det seg nok om verdisyn, hvor jeg mener at om Norge med sitt ekstreme private forbruk og høye oljeinntekter sier "nei, vi har bare kapasitet til å ta imot mennesker som ikke trenger hjelp" så er det et utslag av en egosentrisme som nærmer seg det groteske.
Nei, det er absolutt ikke godt nok. På hvilken måte hjelper du og holdningene du støtter til med integrering? Hvor interesserte tror du mennesker er i å bli integrert i et samfunn som behandler dem som annenrangs borgere og fratar dem ethvert håp om gjenforening med familie og venner? Og ikke minst, "50 barn per familie" -eksemplet er så håpløst overdrevet at ikke er gyldig. Det er som å argumentere for at en pasient må slutte å ta medisinen sin fordi den ville vært skadelig i hundredobbelt dose. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Vi som del av en større verden enn Norge kan ikke ha samvittighet til å ta imot færre innvandrere enn vi gjør nå. Jeg synes FrPs utspill er forkastlig. Med bakgrunn i det - og store deler av FrPs politikk - synes jeg det er helt greit at dette utviklet seg bl.a. til en "FrPere er dumme"-tråd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I menneskeham
Helt enig i at det er sider ved norsk innvandringspolitikk som kan og bør diskuteres. Sist redigert av Ulvefar : 08-04-08 kl 11:42. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Jeg er litt usikker på hvorfor du vil ha egen tråd? Mener du at temaet innvandring og begrensning ikke kan diskuteres i denne tråden? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Neida, men siden denne tråden gjalt et konkret enkelt forslag og allerede var en hetse-FrP-tråd tenkte jeg det var mer ryddig og produktivt å starte en ny. Men for all del.
Godt å høre at du ikke synes det gjeldende forslaget var vel gjennomtenkt, men det er etter mitt syn ikke formuleringene som er det største problemet. Se over. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|