Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nei, analfabeter vil vi ikke ha

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 13:09   #27
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke ha

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Helt enig i at det er sider ved norsk innvandringspolitikk som kan og bør diskuteres.

Hvorvidt vi bør begrense innvandring til Norge er en sak. Hvordan den i så fall skal begrenses er en annen. Argumentene dine gjelder det første, men FrP-utspillet som gjøres narr av i denne tråden gjelder det siste: At å avvise analfabeter er et bra kriterium for å velge ut hvem som skal slippe gjennom nåløyet i UDI. Vil du forklare hvorfor du synes dette er et godt forslag vil jeg selvsagt høre på argumentene dine. Jeg er faktisk ganske spent på dem.

Når det gjelder norsk innvandringspolitikk generellt er det et noe større tema. Men siden det, og våre holdninger til det, i høyeste grad påvirker oppvekstmiljøet for barna våre fortjener det en egen tråd, som jeg synes du skal starte. Jeg lover å opptre saklig i den, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Jeg er litt usikker på hvorfor du vil ha egen tråd? Mener du at temaet innvandring og begrensning ikke kan diskuteres i denne tråden?

Jeg har som du helt riktig har observert ikke sagt noe om hvordan man kan begrense. Jeg har bare sagt at man bør vurdere å begrense. Jeg oppfatter forslaget fra Frp som lite gjennomtenkt, spesielt i forhold til formuleringer.

Men for å si det sånn - jeg mener at man godt for en periode kan si nei til alle innvandrere som ikke kan ta vare på seg selv. Herunder analfabeter. Dette fordi det vil gi oss tid og frigi ressurser til å jobbe med alle de som allerede ER kommet og som vi har behandlet som pakker og stuet dem vekk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.