Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....
Det er dessverre blitt slik at det er helt greit å spy ut av seg meninger og tanker om andre helt uten å tenke på empati og vanlig høflighet.
Det er liksom ingen sperre lenger for hvor direkte man kan være. Jeg merker det spesielt godt i jobben min, hvor hele jobben går ut på å gi service, være vennlig, forståelsesfull osv. Folk har blitt mye mer direkte, frekke og uforskammede, og tendensen er økende. Slik var det ikke bare for 5-6 år siden, så gudene må vite om det er en trend eller noe.... (I kjølvannet med at folk rett og slett er blitt mer agressive både verbalt og fysisk, så er det innført masse nye regler som rett og slett skal forsvare folk som er på jobb. Det er f.eks. endelig lov til å anmelde ikke bare røykere som bryter røykeloven, men folk som er uforskammet og ikke lytter til de anbefalinger og påbud som gjelder. )
Damen du møtte på på legekontoret var jo ikke spesielt sosialt intelligent vil jeg si. Hun kunne holdt kjeft, men valgte høyt og tydelig å si sin mening om smokken.