Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva enkelte kan få seg til å si....

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 18:53   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva enkelte kan få seg til å si....

Eneste gangen jeg kommenterer smokkbruk er når barn, egne og andres, snakker til meg med smokk i munnen. Da sier jeg at smokken må ut før de kan snakke med meg, jeg syns det e ren uting.

Forøvrig kommenterer jeg folk støtt. De som går på rødt lys foran ungene, de som røyker midt i innganger til offentlige bygninger osv.

Gammel 08-11-06, 18:58   #2
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eneste gangen jeg kommenterer smokkbruk er når barn, egne og andres, snakker til meg med smokk i munnen. Da sier jeg at smokken må ut før de kan snakke med meg, jeg syns det e ren uting.

Forøvrig kommenterer jeg folk støtt. De som går på rødt lys foran ungene, de som røyker midt i innganger til offentlige bygninger osv.

Visse ting bør kommenteres. Og andre ikke. Kommenterer ivrig ivei selv når jeg opplever at normal moral og oppførsel som brytes. F.eks folk som trenger på bussen når den akkurat har åpnet dørene, eller folk som ikke flytter seg når jeg skal trille vognen av, av skrekk for å måtte bevege seg av T-banen/bussen. Triller gjerne iver deres semskede hvite støvletter :evil: Hmmm, føler irritasjonen velle opp, dette er nok noe jeg irriterer meg mye over for tiden

Gammel 08-11-06, 19:08   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Visse ting bør kommenteres. Og andre ikke. Kommenterer ivrig ivei selv når jeg opplever at normal moral og oppførsel som brytes. F.eks folk som trenger på bussen når den akkurat har åpnet dørene, eller folk som ikke flytter seg når jeg skal trille vognen av, av skrekk for å måtte bevege seg av T-banen/bussen. Triller gjerne iver deres semskede hvite støvletter :evil: Hmmm, føler irritasjonen velle opp, dette er nok noe jeg irriterer meg mye over for tiden

Voksne folk som ikke kan oppføre seg kommenterer jeg gjerne som skrekkens eksempler, også til ungene mine. Men å henge ut unger på den måten som HI beskriver er jo bare dårlig gjort.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:48   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Innrømmelse: Jeg går på rødt. Ofte. Foran unger og alt . Jeg tenker (uansvarlig, egoistisk og overfladisk nok) at det ikke er mitt ansvar å gå foran med et godt eksempel overfor andres barn akkurat når jeg har det travelt (og det har jeg som regel). Men de får lov å kommentere da. Eller aller helst håper jeg at de kommenterer, at det den damen gjør er dumt og farlig, og sånn gjør vi ikke. Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne stoppet og sagt det til dem selv, men da kunne jeg like gjerne ventet på grønn mann

Men hvis Ihnemor var stor nok til å skjønne det som ble sagt (og det vil jeg tro, siden damen syntes hun var for stor til å bruke smokk) synes jeg, uansett situasjon, at det var en teit kommentar å komme med fra mammaen. Om hun absolutt måtte si noe om det kunne hun hvisket det i øret på ungen sin. Ikke hyggelig for et lite barn å få høre sånt fra en fremmed voksen.

Det skal forresten mye til før jeg kommenterer ting til fremmede på gata. Kan ikke komme på noe tilfelle faktisk. Bare som svar på ting som blir slengt etter meg (skjer heller ikke særlig ofte).

Gammel 08-11-06, 23:21   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg ville satt mer pris på en kommentar jeg kunne høre, enn at moren hadde hvisket et svar til jenta etter at hun hadde kommentert smokken høyt.

Sånn litt på siden:
Kom på en historie Bjarne Brøndbo (? fra DDE) fortalte på "Du skal høre mye...". Et av barna hans var så fæl til å kommentere (ukjente) folk de traff på, sånn som "Pappa, se den nesa!!!". Så B.B. avtalte med gutten sin at han ikke måtte si det høyt, de kunne heller snakke om det når de kom hjem. Alt vel, helt til de kom på bussen en dag. Da så han at gutten stirret på ei tjukk dame, og så kom det: "Pappa! Den tjukke dama må vi snakke om når vi kommer hjem!"

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:27   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer alltid når jeg ser søte, små barn med slike plastikkdingser i munnen. Fysjom! Men jeg sier ikke noe. Det skal jeg ha.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:27   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg tror jeg ville satt mer pris på en kommentar jeg kunne høre, enn at moren hadde hvisket et svar til jenta etter at hun hadde kommentert smokken høyt.

Ja ... kanskje jeg også. Men jeg vet ikke om jeg ville at ungen min skulle høre den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.