|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?
Det har bare blitt en endring i bruksanvisningen, etter det jeg har forstått. Det har ihvertfall ikke blitt noe generelt forbud mot å ta av ryggen på stoler som har den muligheten.
|
|
|
#122 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Jeg ble frarådet å ta av ryggen da jeg kjøpte MC-setet i dag. Har ingen planer om det da.
|
|
|
#123 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Kjempemessig at de har tilbudet på barnas hus - da kan jeg jo gå!
|
|
|
#124 |
|
Stabilt ustabil...
|
Å lage lover og forbud mot så enkle ting er dyrt og tidkrevende, å forandre bruksanvisningen er gjort i en håndvending. Men i praksis finnes det så vidt jeg vet ikke noen offisiell lov om at man ikke kan bruke kun puta/når ryggen er tatt av. Det blir sånn mellom-linjene-regelverk.. Ganske teit, men sånn er det. Men f eks i vår barneforsikring om barn i bil, står det at fosikringen gjelder kun om barnet er sikret i korrekt og forskriftsmessig montert barnesete: altså får vi ingenting igjen på den forsikringa om vi bruker beltestolen på annen måte enn beskrevet i bruksanvisningen, om det gjorde det noe klarere.
|
|
|
#125 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Heldige dere som har funnet setet til under tusenlappen, jeg har aldri sett det annonsert billigere enn 1.190,-
|
|
|
#126 |
|
Glamorøs
|
Argh, slik er så iriterende. Jeg tror ikke det står noe som helst i vår bruksanvisning om dette, og hjemmesiden til Maxi Cosi er jo så crap at der finner man ingenting. Det var veldig greit med Acta Graco-setet vårt, de hadde veldig bra og informativ hjemmeside.
|
|
|
#127 |
|
Introvert textrovert
|
Bare grå på Lade ihvertfall.
|
|
|
#129 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Ville nok ha unngått AKTA dersom de ikke har utbedret setet siden jeg leste forrige testen de gjorde på seter. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Kald på føttene
|
Jeg tror XR må være en nyere modell av XP, men hva det står for må gudene vite. Finnes et Maxi Cosi Rodi SPS også, det er det billigste av dem. Finner det i gamle tester hos Forbrukerportalen, det kommer dårligere ut enn XP. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?I dag har jeg vært på Tiller, verdens navle. På Reflex hadde de XP til 899, på Barnas Hus kosta den 999. Så den du hadde kjøpt også, Karamell. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Har tro på forbedring
|
TOk samme runden selv. Jeg har ikke helt bestem om vi skal kjøpe, i og med at det er minimum 6 mnd til vi skal bruke det.
|
|
|
#139 |
|
Har tro på forbedring
|
hvor mye kosta den da? Den grønne mener jeg?
|
|
|
#140 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?XR har en festeordning bak på hodestøtten som skal festes i bilens nakkepute, for at setet ikke skal vingle.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|