Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil nekte skilte foreldre å flytte (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 13:23   #28
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil nekte skilte foreldre å flytte (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skal innrømme at jeg vet lite om trøblete ekser og sånn, men nå er det flere i tråden som har gjennomgått og som nå gjennomgår et lite helvete på privat basis, og jeg synes vi skal høre på dem! Jeg synes Sitron og Safran er i overkant naive som messer videre om "barnas beste". Man kan umulig vite hva som er best for det enkelte barn og en slik lovgivning vil ikke gjøre det bedre for alle barn. Det har vi ingen forutsetninger for å vite. Eller, vi vet hva det vil ha å si for enkelte, jmfr. de som argumenterer imot i denne tråden, de som faktisk har erfaring og "bevis" på at det vil gjøre deres situasjon verre. Det går ikke an å legge ned et generelt forbud og tro at da vil alle få det bedre. Det er naivt.

Og eg kan fortelle at eg har vore med på den andre sida, og sett kor makteslaus den som tilfeldigvis ikkje får hovudomsorga kan vere i forhold til barna sine. Berre så det er sagt. Det vert ofte fokusert på dei grusome samværsforeldra som berre droppar innom når dei ønskar det, men sjeldan på dei som faktisk har eit genuint ønske om å ha hovudomsorga (og vere så mykje som mogleg saman med borns sine), men ikkje får den. Eg synest verken Sitron eller Safran er naive som meiner at dette handlar om borna sine rettar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.