Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle som jobber i helsesektoren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 01:18   #1
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Til alle som jobber i helsesektoren

Eh. Du har ingen signatur, Betsy.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 01:19   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Ja, der ser du. Hun er dårlig til å uttrykke seg.

Gammel 11-11-06, 10:05   #3
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Jeg har signatur, men den står vist bare i første innlegget. Vet ikke hvorfor.

Gammel 11-11-06, 18:19   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har på meg gifteringen og øredobber. Jeg fikler ikke med verken dobbene eller ringen, og jeg er påpasselig med å vaske hendene og bruke hansker der det er nødvendig. Sterisol eller andre desinfiserende midler bruker jeg også, samt stellefrakk der det er nødvendig.

Gammel 11-11-06, 20:32   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke på meg noe som helst av ringer, ørepynt, neglelakk eller annet. Håret er satt opp. Dette er så viktig at jeg ikke ønsker å være en del av noe annet.

Glemmer aldri jordmoren som tok i mot mitt barn nr. 2. Lange røde negler...ring på fingeren. I tillegg var hun sterkt sminket og lunktet temmelig stramt av en eller annen parfyme....Ikke ok!

Gammel 11-11-06, 20:37   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Betsy peker på noe viktig i innlegget sitt. Og at hun uttrykte seg greit og forståelig.

Gammel 11-11-06, 20:43   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har aldri på meg smykker på jobb. Jobber sammen med ei som ser ut som en vandrende gullsmed til tider. Lekkert ja, men hygienisk nei.

En annen ting er at jeg skjønner ikke folk ønsker å ha på seg så mye smykker når man vet hvor smittebærende det er, og hvor mye rart man kommer borti iløpet av en arbeidsdag. Nå jobber jeg med eldre og det er fler enn dere tror som bruker ett tørk med dopapir og ikke vasker seg etterpå. Disse sitter vi og holder i hånda med de samme ringene vi bruker hjemme.

Nå bruker jeg også privattøy i jobben, men bruker ikke annet som tåler 60 graders vask.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:39   #8
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Glemmer aldri jordmoren som tok i mot mitt barn nr. 2. Lange røde negler...ring på fingeren. I tillegg var hun sterkt sminket og lunktet temmelig stramt av en eller annen parfyme....Ikke ok!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:50   #9
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde mange runder på dette og innstramminger på sykehuset der jeg jobbet i England.
Vi hadde en helt enorm spredning av MRSA, som blant annet medførte at vi slapp opp for isolater på geratrisk, og endte opp med å samle alle MRSA pasientene på en av geriatriavdelingene sammen i stedet.
Det ble innført regler av den typen som omtales her, med totalforbud mot smykker, lange negler osv, i tillegg til at alle ansatte ble sendt på hygienekurs bl.a. i forhold til håndvask.
I tillegg gikk vi over til et system der de som hadde kontakt med de vi visste var MRSA pasienter KUN ikke var i kontakt med andre pasienter den dagen.
Vikartjenesten på sykehuset gikk også over til et system der man ikke vekslet i hytt og pine mellom avdelinger, men var tilknyttet en avdeling som vikar, for ikke å spre smitten mellom avdelingene som før

Det var mange protester, særlig mot forbud av gifteringer, men jeg har kontakt med folk som enda jobber på avdelingen "min", og nå, ti år etter er reglene godt etablerte og strengt overholdt, og MRSA epidemien vi opplevde er nogenlunde under kontroll.
Der er fortsatt et stort problem med MRSA ved Britiske sykehus, men de opplever ikke den enorme, ukontrollerte spredningen som vi hadde på mitt sykehus, ihvertfall.

Gode hygienerutiner er helt vesentlig for å begrens spredning av sykehusbakterier og burde være en selvfølge!!!

Sist redigert av MsM : 12-11-06 kl 14:58.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.