Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykasting

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-08, 09:25   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykasting

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ikke for å være djevelens advokat her, men hvor mange hundre år var det de hadde holdt på med dette uten uhell? (ble det hevdet i hvert fall). Jeg hadde vel neppe gjort det her selv, men jeg respekterer at det finnes andre skikker i andre land. Jeg skjønner at det ser skremmende ut, men i dette tilfellet synes jeg det ser relativt safe ut (brannseil under, mange voksne som kan ta i mot dersom det mot formodning ikke treffes riktig).

Som sagt, jeg ville neppe gjort dette med mine små, men her synes jeg faktisk at sikkerheten var relativt godt ivaretatt tatt i betrakting at det var en gammel tradisjon som tydeligvis betydde mye for de deltagende (legg merke til de glade ansiktsuttrykkene). Hvem er vi til å hevde at noe de har holdt på med i hundrevis av år er galt?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har ventet på et sånt innlegg - et innlegg som rettferdiggjør denne handlingen.
Vi lever i en verden i stadig utvikling, hvilket innebærer at noen tradisjoner - de fleste faktisk, før eller siden må gi tapt som et resultat av ny visdom og kunnskap.

Jeg er enig med både Juste og bittelitt Fruktflua, jeg er dog ikke enig i at det er barnemishandling på det verste. Ja, barnet er kanskje litt redd der og da, men det går fort, gjør ikke vondt og er ikke noe som gjøres ofte.

Jeg tenker også litt på dette med ny visdom eller kunnskap? Hvilken ny visdom og kunnskap tenker du spesielt på? Jeg regner med at de alltid har visst at barna syns det er litt skummelt, og den potensielle faren i det hele, så jeg skjønner ikke helt hvordan det skal spille inn her. Hvis du tenker på religion og hvilken "virkning" de involverte tror behandlingen har, så er jo religion litt vanskelig å argumentere med siden det tross alt er overtro, samme om vi er enig i skikkene eller ikke. Mange barn som blir døpt syns det er fryktelig skummelt også, og selve handlingen varer omtrent like lenge, er det barnemishandling også?

Det er virkelig andre ting i verden barn blir utsatt for i religionens navn jeg ønsker å legge mer krefter inn på å stoppe, ting som virkelig kan kalles barnemishandling på sitt verste.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.