Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykasting

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-08, 01:16   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Babykasting

Gikk inn på siste nyheter og kjente jeg stivnet til bare ved å lese overskriften. Herregud, er det mulig? Dette er jo barnemishandling på det verste. Kjenner jeg absolutt ikke ønsker å se videoen av kastingen, og ikke skjønner jeg helt hvorfor de legger den ut heller.

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.5542436

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 01:21   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykasting

Å fy farao... Noen skikker er bare for sære.

Gammel 01-05-08, 03:08   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jøss, så mye rart da...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 08:52   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Helvete!! De skremmer jo ungene på en helt jævlig måte!

Jeg kjenner jeg blir eitrende forbanna av at utviklingen ikke har kommet lenger enn at de fremdeles ser seg nødt til å underholde seg selv på små babyers bekostning.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 09:07   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

De viste kastingen på nyhetene i går.
Jeg satt i telefonen og så bare tilfeldig bort på tv da jeg så en mann kastet babyen ned fra et tak.
Jeg lukket øynene, trodde barnet skulle lande rett i bakken.
De viste mange barn som ble kastet, stakkars små.
Hva om barnet lander litt feil?

Mye dustete skikker rundt omkring.

Gammel 01-05-08, 11:41   #6
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 12:06   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med innvoller og indre skader?!

Gammel 01-05-08, 12:07   #8
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Det jeg egentlig vil skrive egner seg ikke på trykk.

Satans idioter! :mild:

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:47   #9
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Du må advare de andre leserne mot sterk filsnutt! Grusomt!!

Gammel 03-05-08, 01:45   #10
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eli, her.

Du må advare de andre leserne mot sterk filsnutt! Grusomt!!

Det har hun vel egentlig gjort i hovedinnlegget, i og med at hun skriver at dette er barnemishandling på det verste.

Så på filmsnutten før jeg leste denne tråden, og tenkte fy flate om det er noen av ungene som lander litt feil.
Det er så mange skikker rundt om som jeg ikke skjønner og aldri kommer til å skjønne.

Gammel 03-05-08, 02:23   #11
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Ikke for å være djevelens advokat her, men hvor mange hundre år var det de hadde holdt på med dette uten uhell? (ble det hevdet i hvert fall). Jeg hadde vel neppe gjort det her selv, men jeg respekterer at det finnes andre skikker i andre land. Jeg skjønner at det ser skremmende ut, men i dette tilfellet synes jeg det ser relativt safe ut (brannseil under, mange voksne som kan ta i mot dersom det mot formodning ikke treffes riktig).

Som sagt, jeg ville neppe gjort dette med mine små, men her synes jeg faktisk at sikkerheten var relativt godt ivaretatt tatt i betrakting at det var en gammel tradisjon som tydeligvis betydde mye for de deltagende (legg merke til de glade ansiktsuttrykkene). Hvem er vi til å hevde at noe de har holdt på med i hundrevis av år er galt?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 02:43   #12
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Gidder ikke si så mye om dette for dette synes jeg rett og slett var bare helt for jævlig!!
Fikk det dessverre med meg da de sendte det på nyhetene, og jeg kjente jeg ble så helsikens forbanna

Tradisjon, tradisjon what ever, man kaster da for fader ikke barn ned fra 15 meters høyde! Om sikkerheten er aldri så god mener jeg, idioti!

Gammel 03-05-08, 09:02   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ikke for å være djevelens advokat her, men hvor mange hundre år var det de hadde holdt på med dette uten uhell? (ble det hevdet i hvert fall). Jeg hadde vel neppe gjort det her selv, men jeg respekterer at det finnes andre skikker i andre land. Jeg skjønner at det ser skremmende ut, men i dette tilfellet synes jeg det ser relativt safe ut (brannseil under, mange voksne som kan ta i mot dersom det mot formodning ikke treffes riktig).

Som sagt, jeg ville neppe gjort dette med mine små, men her synes jeg faktisk at sikkerheten var relativt godt ivaretatt tatt i betrakting at det var en gammel tradisjon som tydeligvis betydde mye for de deltagende (legg merke til de glade ansiktsuttrykkene). Hvem er vi til å hevde at noe de har holdt på med i hundrevis av år er galt?

Jeg har ventet på et sånt innlegg - et innlegg som rettferdiggjør denne handlingen.
Vi lever i en verden i stadig utvikling, hvilket innebærer at noen tradisjoner - de fleste faktisk, før eller siden må gi tapt som et resultat av ny visdom og kunnskap.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 09:25   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har ventet på et sånt innlegg - et innlegg som rettferdiggjør denne handlingen.
Vi lever i en verden i stadig utvikling, hvilket innebærer at noen tradisjoner - de fleste faktisk, før eller siden må gi tapt som et resultat av ny visdom og kunnskap.

Jeg er enig med både Juste og bittelitt Fruktflua, jeg er dog ikke enig i at det er barnemishandling på det verste. Ja, barnet er kanskje litt redd der og da, men det går fort, gjør ikke vondt og er ikke noe som gjøres ofte.

Jeg tenker også litt på dette med ny visdom eller kunnskap? Hvilken ny visdom og kunnskap tenker du spesielt på? Jeg regner med at de alltid har visst at barna syns det er litt skummelt, og den potensielle faren i det hele, så jeg skjønner ikke helt hvordan det skal spille inn her. Hvis du tenker på religion og hvilken "virkning" de involverte tror behandlingen har, så er jo religion litt vanskelig å argumentere med siden det tross alt er overtro, samme om vi er enig i skikkene eller ikke. Mange barn som blir døpt syns det er fryktelig skummelt også, og selve handlingen varer omtrent like lenge, er det barnemishandling også?

Det er virkelig andre ting i verden barn blir utsatt for i religionens navn jeg ønsker å legge mer krefter inn på å stoppe, ting som virkelig kan kalles barnemishandling på sitt verste.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 09:46   #15
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg synes dette fremfor alt viser hva religion kan gjøre med svake sinn. Maken til hjernedød aktivitet skal man lete lenge etter. Jeg finner ingen grunn til å respektere skikker av en slik karakter. Selv om ingen har blitt skadet av dette tidligere, er det alltid en potensiell risiko ved å slippe noen ned fra denne høyden. Og hvorfor utsette barnet for en slik risiko? Å vise forståelse for slike handlinger fordi de er religiøst begrunnet er misforstått politisk korrekthet. Vår tids versjon av keiserens nye klær. Dette er ikke noe annet enn farefullt idioti.

Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 09:59   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Å vise forståelse for slike handlinger fordi de er religiøst begrunnet er misforstått politisk korrekthet.

Jeg vil understreke at jeg syns de aller fleste religiøse handlinger er på grensen (eller godt over grensen) til dumskap, deriblant denne, men det finnes haugevis jeg syns er adskillig verre enn denne. Jeg har ikke forståelse for slike handlinger fordi de er religiøst begrunnet, men velger å legge kreftene mine andre steder enn å bli moralsk bestyrtet over en handling som tydeligvis aldri har skadet noen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 10:22   #17
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har ikke forståelse for slike handlinger fordi de er religiøst begrunnet, men velger å legge kreftene mine andre steder enn å bli moralsk bestyrtet over en handling som tydeligvis aldri har skadet noen.

Jeg blir heller ikke moralsk bestyrtet, men nå og da føler jeg behov for å kalle idioter for ...., ja, for idioter.

Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 12:14   #18
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er virkelig andre ting i verden barn blir utsatt for i religionens navn jeg ønsker å legge mer krefter inn på å stoppe, ting som virkelig kan kalles barnemishandling på sitt verste.

En "merkelig" skikk, men virkelig ikke en av de verste.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 12:51   #19
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Tenk om barnet lander litt forkjært og brekker nakken. Fy fader.

Gammel 06-05-08, 10:15   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Helvete!! De skremmer jo ungene på en helt jævlig måte!

Jeg kjenner jeg blir eitrende forbanna av at utviklingen ikke har kommet lenger enn at de fremdeles ser seg nødt til å underholde seg selv på små babyers bekostning.

Signerer - Nebbia også!

Jeg blir trist og frustrert, det er så mye som foregår i verden som vi ikke kan rå over.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.