Sv: Re: Sv: Om drapet på femåringen i Telemark
Opprinnelig lagt inn av Tove, her.
Hvordan vet man at det er kun i visse tilfeller en mann reagerer med vold da? Kan det ikke utvikle seg, og gjelde for andre situasjoner senere?
Det er selvfølgelig ingen som kan se inn i fremtiden og vite hvordan folk vil reagere i alle situasjoner.
Jeg kan jo spørre andre veien (til dere som mener all vold er vold, altså at det ikke eksisterer differensiering). Mener dere at en mann som oppdager at kona er utro, kommer i krangel med henne og krangelen ender med at han slår henne flere ganger, bør miste muligheten til å ha hovedomsorgen for felles barn og også miste retten til samvær?
Det er litt greit å vite hva folk man diskuterer med mener.
Selv mener jeg ikke det i utgangspunktet, problemet er jo som du nevner Tove, når kan man være sikker da? Og det er derfor jeg lurte på om noen hadde noen tanker om hvordan man bedre kan sikre barna. Ett av alternativene er absolutt å ha null-toleranse for vold. (Selv om man der også kommer bort i problemer, Det meste av mishandling foregår to-ene og uten vitner ...)