|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#202 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Godt at de fikk litt avlastning fra vogna innimellom da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er det absurd å handle middag 16.30? Om man ikke handler på kveldstid (og det er det ikke alle som kan), så må det jo skje et eller annet tidspunkt. Om jeg går fra jobb 15.40, er jeg ved barnehage og butikk 16.30. Av og til har jeg hatt muligheten til å handle inn tidligere i uken, av og til ikke. Og deretter går vi hjem. Jeg kunne jo som mange av naboene tatt bilen da, det ville jo vært mye bedre... Sist redigert av Høns : 14-05-12 kl 23:39. Årsak: Feilsitering |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Jeg kjører heller ikke bil. Jeg ringer likevel ikke pappa når jeg mangler noe. Jeg er voksen og går da på butikken selv. Om det innebæreer at barnet puttes i en vogn, så ja vel. Men jeg er i det minste selvstendig og klarer meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Ja det er stor forskjell på 3,5 og 4,5. Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde fått guttungen til å sitte i vogn eller sykkelsete i en alder av 6 år. Ikke at jeg hadde villet det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?poff...
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 15-05-12 kl 08:13. Årsak: Feilsitering rettet opp i - takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Absurd å handle middag 16.30? A B S U R D? Kan jeg få anbefale en meget god ordbok på nett: |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Beklager så meget Rine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
maler
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Bruker vi vogn fullstendig forskjellig? For meg er det ikke noen motsetning mellom å ha vogn og å ha barn som går selv eller utforsker for den saks skyld. Ungen er mindre og mindre oppi den vogna når man går sakte nok til at ungen kan gå, og etterhvert som ungen blir større og går fortere, blir vogntransporttiden mindre og mindre i forhold til tiden barnet går selv. Ungen løper jo ofte frem og tilbake og har gått tre ganger så langt som de voksne når turen er over, og så blir han trøtt og vil opp i vogna for å sove litt. Etterhvert som man nærmer seg skolestart blir det mindre og mindre bruk for den vogna og en dag er den ikke med. For mange kommer den dagen mellom tre og fire år, noen foretrekker alle andre løsninger fremfor vogn og kvitter seg med den før og noen trenger den litt lengre. Det avhenger ikke bare av barnet, men også av livsstil. Jeg greier ikke å se at man gjør noen god jobb hvis man velger å kjøre fordi man vil unngå å ha ungen i vogn når barnet går for sent til å gå selv.
![]() |
#210 |
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Den utviklingen der tok vi gradvis fra 1-3 års alder Katta. Ved 3 år var det ingen vits i å dra den med lenger. Vi opplever heller ikke at minstebarn har lagt veldige premisser for våre ferieopplevelser ved å ikke sitte i vogn. De små har gått like raskt som de store. Mellomperioden var rundt 2,5-3,5 års alder. Om vi hadde dratt med oss vogn til minsten nå ville det begrenset oss mer enn det hadde hjulpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
maler
|
Vi har også det, men at vi ikke bruker vogn nå er delvis et resultat av bil til barnehagen fordi det ikke er jeg som leverer og delvis fordi vi har en liten, lett og grei plutt. Jeg ser ikke noe problem i å putte han i ei vogn ved behov så lenge han godtar det, han går på ingen måte like fort og langt som de voksne og de to store. Det at de fleste har overgangen før 3 år betyr ikke at det er feil å dra det mer ut i tid hvis vogna er fremkomstmiddel.
![]() |
#212 |
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Neida ikke feil. Folk må gjøre det de vil. Jeg synes bare i utgangspunktet at å dra med trille til fireåring på ferie høres ut som bry. Jeg innrømmer at vognslutt her kanskje kom tidlig fordi verken jeg eller mannen var særlig glad i å dra med vogner rundt omkring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
I mål
|
Jeg skrev at det var helt absurd for meg fordi vi prioriterer knallhardt for å unngå å handle mellom barnehage og middag, og for meg fremstår det som en utrolig dårlig løsning. At en fireåring er for sliten til å gå i butikken på egne ben klokken 1630 er ingen bombe, men da er den for sliten til å være i butikken i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Tittel og tittel....
|
Det er faktisk jeg også, så derfor handler jeg på vei hjem, med 4åringen gående sammen med meg. Her var poenget at om jeg står hjemme klokka sent på ettermiddag og mangler noe, så kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å få skaffet det noe hurtigere enn om jeg skal kle på 2 unger for å gå på butikken. Det handler ikke om å være voksen, men at av og til er det greit å be om hjelp om man trenger det. Hadde vi vært 2 voksne så hadde det vært greit, men jeg er alene med mine 2 og da syns jeg det er fint å få litt hjelp nå og da.
![]() |
#215 |
Tittel og tittel....
|
Nå må du bestemme deg, har du bil eller har du ikke??
![]() |
#216 |
For deg er det kanskje en dårlig løsning. For oss er det ikke nødvendigvis det. Av og til er det slik det er, og for oss er det helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Vi har bil. Jeg har vel ikke sagt at vi ikke har bil, men at vi ikke bruker bil. Vi etterstreber å bruke den så lite som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
I mål
|
Eh, i stad hevdet du at det var nødvendig med vogn for å trille fireåringen hvis klokka var 1630? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|