Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 13:53   #181
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Det er vel ingen fireåringer som sykler selv i trafikken. Jeg ser ikke helt forskjellen på å frakte dem til barnehagen i sykkelsete eller vogn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:53   #182
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg synes det ser rart ut med 4-åringer i sykkelsete. Min 4-åring sykler selv og har gjort det siden hun var 3. Ikke at jeg legger meg opp i hva andre gjør, altså.

Så fint!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:55   #183
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men hvis ungen ikke er gammel nok til å sykle selv, burde faktisk ingen av dere sykle, men gå, slik at også fireåringen, som blir plassert i et sete, får bruke kroppen og utforske.

Ja man bør nok i grunnen gå uansett hvor langt man skal. Da får man definitivt best trening.

Evt. kan man putte åtteåringen i vogna opp bakkene slik at i alle fall mor får trim.

Gammel 14-05-12, 13:57   #184
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tar åtteåringen på ryggen og femåringen på magen, toåringen på armen og spedbarnet i vogn!

Gammel 14-05-12, 13:57   #185
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vel ingen fireåringer som sykler selv i trafikken. Jeg ser ikke helt forskjellen på å frakte dem til barnehagen i sykkelsete eller vogn.

Mener du det bare om fireåringer, eller også om de på fem og seks?

Gammel 14-05-12, 13:57   #186
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jo, vi sykler på sykkelstier. Det hender ofte at hun sykler og jeg går/løper.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:59   #187
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Alt kommer jo an på hva alternativet er:

Situasjon A: Pga tidsperspektiv må man enten frakte barnet i vogn (eller på sykkel) eller kjøre bil.
Situasjon B: Enten går barnet selv eller det sitter i vogn.

A: Det beste valget er å frakte i vogn så i hvert fall mor/far får trim og miljøet spares.
B: Det beste valget er at barnet går selv.

Personlig har vi sluttet med vogn tidlig fordi vi har hatt greie barn som er glade i og gode til å gå i et tempo som det går an også for storesøsken å bevege seg i. Ellers ville behovene til storesøsken (f.eks om å få se litt mer enn 1/8 av Dyreparken) gått foran trimmen til minstemann i enkelte tilfeller.

Gammel 14-05-12, 14:00   #188
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor er det mer greit med fireåring i sykkelsete enn vogn, lurer jeg på.

Gammel 14-05-12, 14:03   #189
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Det kan jo ikke være det? De får jo ikke trim uansett?

Gammel 14-05-12, 14:05   #190
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn.
Men jeg kunne nok hatt med vogn til en fireåring på ferie, særlig hvis det var eldre søsken slik at behovene var veldig ulike. Med bare en fireåring, synes jeg det er mer naturlig å tilpasse seg til barnet.
Tanken på å handle inn til middag klokken 1630 er helt absurd egentlig, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg ikke satt en fireåring her hjemme i vogn nei.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:08   #191
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil?
Men jeg kunne nok hatt med vogn til en fireåring på ferie, særlig hvis det var eldre søsken slik at behovene var veldig ulike. Med bare en fireåring, synes jeg det er mer naturlig å tilpasse seg til barnet. Helt enig. Det er det jeg har prøvd å poengtere - ofte har man flere enn en å ta hensyn til.
Tanken på å handle inn til middag klokken 1630 er helt absurd egentlig, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg ikke satt en fireåring her hjemme i vogn nei.

Gammel 14-05-12, 14:09   #192
Guava

Guava sin avatar

Standard

Alternativet til vogn er å gå. Våre fireåringer har vært i stand til å gå når vi voksne har gått.
Alternativet til at vi voksne sykler er ikke at fireåringen sykler på egen sykkel. Det er også mer OK med fireåring i bilsete i bil enn at fireåringen kjører bilen selv. Når fireåringen blir 18 blir det annerledes.

Gammel 14-05-12, 14:13   #193
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil? Fordi jeg synes det ser dumt ut med en fireåring i vogn her hjemme på daglig basis når det er en fireåring uten spesielle behov. Det betyr ikke at jeg går og flirer av fireåringer jeg ser i vogn, men at jeg ikke vil ha det selv her hjemme fast. I tillegg vil jeg ikke venne en fireåring til å sitte i vogn daglig her hjemme. Hvis jeg hadde såpass kort vei at jeg selv kunne gå med vogn til barnehagen, tror jeg at jeg heller ville valgt å starte litt før slik at barnet også kunne gå (noe jeg også gjorde da min sønn var 4, faktisk også da han var 2).
Men jeg kunne nok hatt med vogn til en fireåring på ferie, særlig hvis det var eldre søsken slik at behovene var veldig ulike. Med bare en fireåring, synes jeg det er mer naturlig å tilpasse seg til barnet. Helt enig. Det er det jeg har prøvd å poengtere - ofte har man flere enn en å ta hensyn til.Jeg ser for meg at vi kan ende med vogn på ferie til lillesøster når storebror er 9, ellers blir det veldig lite på hans premisser. Men da storebror var 4 og vi bare hadde ham, var vogna ikke med.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:14   #194
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Håååkei. Så poenget om trim, å bli sliten og utforsking teller ikke så høyt likevel. Vi sidestiller type aktivitet, og "tillater" altså utifra det.

Jeg synes man kan tenke gjennom prinsippene man har like mye og ofte som man stopper opp og tenker gjennom hva man gjør fordi det er enkelt.

Gammel 14-05-12, 14:16   #195
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er flaut med alle fem-seksåringene med støttehjul rundt omkring. Mine kunne sykle da de var fire. Altså, ikke for å dømme, jeg bare sier det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:17   #196
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil? Fordi jeg synes det ser dumt ut med en fireåring i vogn her hjemme på daglig basis når det er en fireåring uten spesielle behov. Det betyr ikke at jeg går og flirer av fireåringer jeg ser i vogn, men at jeg ikke vil ha det selv her hjemme fast. I tillegg vil jeg ikke venne en fireåring til å sitte i vogn daglig her hjemme. Hvis jeg hadde såpass kort vei at jeg selv kunne gå med vogn til barnehagen, tror jeg at jeg heller ville valgt å starte litt før slik at barnet også kunne gå (noe jeg også gjorde da min sønn var 4, faktisk også da han var 2).
Men jeg kunne nok hatt med vogn til en fireåring på ferie, særlig hvis det var eldre søsken slik at behovene var veldig ulike. Med bare en fireåring, synes jeg det er mer naturlig å tilpasse seg til barnet. Helt enig. Det er det jeg har prøvd å poengtere - ofte har man flere enn en å ta hensyn til.Jeg ser for meg at vi kan ende med vogn på ferie til lillesøster når storebror er 9, ellers blir det veldig lite på hans premisser. Men da storebror var 4 og vi bare hadde ham, var vogna ikke med.

Da er vi nok temmelig enige, tror jeg. (Ikke uvanlig at jeg er enig med deg...) Jeg så for meg barnehage 7-8 km unna, langt nok til at fireåringene mine hadde brukt for lang tid om morgenen, kort nok til at det kunne vært fin trim for meg med vogn. Vi har 1 km til barnehagen, og dit går til og med toåringen.

Og det med ferien er akkurat det jeg også mener og ville praktisert med din aldersforskjell på barna.

Gammel 14-05-12, 14:17   #197
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:18   #198
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Knis.

Ja til rine.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:42   #199
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mener du det bare om fireåringer, eller også om de på fem og seks?

Som tidligere presisert, jeg har aldri trillet barn på fem og seks år i vogn, og vanligvis heller ikke i sykkelsete. Jeg syns det er stor forskjell på 3-4 og 5-6.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 15:11   #200
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Voksne dama, liksom, og har ideer som gjør at hun må ringe pappaen sin. Fantastisk absurd med tanke på at treåringen ikke skal i vogn fordi den er stor nok til å gå mens den voksne må ha hjelp av pappa fordi treåringen ikke skal sitte i vogn. Haha!

Nå var det jeg som sa at jeg kunne ringe faren min, og det er rett og slett fordi jeg ikke har bil. Som oftest går vi, og vi handler på vei hjem fra barnehagen, men om jeg sto her en ettermiddag og manglet noe så ringer jeg glatt faren min slik at jeg slipper å dra med ungene på butikken på et slikt tidspunkt. Så du skjønner, siden du tydeligvis må ha det inn med teskje, at det ikke handler om at sønnen min på 4 ikke skal sitte i vogn, men at det går fortere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.