|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#182 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Så fint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
Ja man bør nok i grunnen gå uansett hvor langt man skal. Da får man definitivt best trening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
Mener du det bare om fireåringer, eller også om de på fem og seks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#187 |
Er frisk!
|
Alt kommer jo an på hva alternativet er:
![]() |
#189 |
Er frisk!
|
Det kan jo ikke være det? De får jo ikke trim uansett?
![]() |
#190 |
I mål
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil?
![]() |
#192 |
|
Alternativet til vogn er å gå. Våre fireåringer har vært i stand til å gå når vi voksne har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
I mål
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil? Fordi jeg synes det ser dumt ut med en fireåring i vogn her hjemme på daglig basis når det er en fireåring uten spesielle behov. Det betyr ikke at jeg går og flirer av fireåringer jeg ser i vogn, men at jeg ikke vil ha det selv her hjemme fast. I tillegg vil jeg ikke venne en fireåring til å sitte i vogn daglig her hjemme. Hvis jeg hadde såpass kort vei at jeg selv kunne gå med vogn til barnehagen, tror jeg at jeg heller ville valgt å starte litt før slik at barnet også kunne gå (noe jeg også gjorde da min sønn var 4, faktisk også da han var 2). |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Håååkei. Så poenget om trim, å bli sliten og utforsking teller ikke så høyt likevel. Vi sidestiller type aktivitet, og "tillater" altså utifra det.
![]() |
#195 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg synes det er flaut med alle fem-seksåringene med støttehjul rundt omkring. Mine kunne sykle da de var fire. Altså, ikke for å dømme, jeg bare sier det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Er frisk!
|
Da er vi nok temmelig enige, tror jeg. (Ikke uvanlig at jeg er enig med deg...) Jeg så for meg barnehage 7-8 km unna, langt nok til at fireåringene mine hadde brukt for lang tid om morgenen, kort nok til at det kunne vært fin trim for meg med vogn. Vi har 1 km til barnehagen, og dit går til og med toåringen.
![]() |
#197 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Knis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Fortynnet
|
Som tidligere presisert, jeg har aldri trillet barn på fem og seks år i vogn, og vanligvis heller ikke i sykkelsete. Jeg syns det er stor forskjell på 3-4 og 5-6. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Tittel og tittel....
|
Nå var det jeg som sa at jeg kunne ringe faren min, og det er rett og slett fordi jeg ikke har bil. Som oftest går vi, og vi handler på vei hjem fra barnehagen, men om jeg sto her en ettermiddag og manglet noe så ringer jeg glatt faren min slik at jeg slipper å dra med ungene på butikken på et slikt tidspunkt. Så du skjønner, siden du tydeligvis må ha det inn med teskje, at det ikke handler om at sønnen min på 4 ikke skal sitte i vogn, men at det går fortere.
![]() |
|
|