|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Det var voldsomt til engasjement for ei paraplytrille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg skal legge meg, men vil bare få presisere at det aldri har vært snakk om en paraplytrille for min del, bare en gammel 99-modell Brio-trille med fire hjul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
maler
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Jeg skal innrømme at jeg i ditt tilfelle hadde vurdert å ha med vogna som belteleggingssted.
![]() |
#244 |
etterpåklokest
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg hadde en god gammaldags Brio.
![]() |
#247 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har bil. Har ikke lappen. Om det er mannen som handler tar han like gjerne gåturen med vogn som bilen. Vi kan bruke bil, men foretrekker å gå i 99% av tilfellene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis klokken er 16.30, man skal handle og deretter gå hjem og gjerne ha laget maten og spist den før klokken er seks kan en vogn være praktisk. Vognen er da et transportmiddel på lik linje med bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Huff. Denne tråden ble da fryktelig ufin. Det var ikke intensjonen min når jeg gikk så bastant ut.
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg synes slike diskusjoner er litt morsomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har satt fra meg bilen, men jeg har ikke tatt fram vognen av den grunn.
![]() |
#253 |
Er frisk!
|
Men det er da helt irrelevant? Dere kan jo ha vidt forskjellige avstander til barnehage og til butikk, barna dere kan ha vidt forskjellig lengde på beina sine, Plipp kan ha et mye høyere tempo når hun går enn det du har slik at en fireåring sinker veldig, osv, osv.
![]() |
#254 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?I dag kommer gullguttens "nye" vogn på døren av posten.
![]() |
#255 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vi bruker vogn/trille mest til bagasje/varer de gangene det blir brukt til 4åringen. Stort sett går hun med glede og hun går gjerne laaaaaaaaaaange distanser uten problem. Det er noen tider der vi føler at det kan være kjekt å ha vogna med: dersom vi skal et sted med MYE folk, farlige situasjoner eller trafikk. Eller dersom vi skal til dyreparken og vet at hun kan ha godt av å hvile seg litt (samtidig som hun ikke har "tid" til å sitte stille). For husfredens skyld er det da fint at hun hviler i trilla noen min mens vi går videre fremfor å stoppe opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jenta vår sluttet med vogn straks før hun var to år. Hun satt litt i trille etter den tid, men i prinsippet har hun ikke brukt vogn på snart ett år. Vi synes det er viktig at hun blir tøffere fysisk, og ikke bare gir seg så lett, for hun er litt bedagelig anlagt, og vil gjerne sitte på skuldrene osv. Derfor tar vi henne med på turer med lillebror og hund, så hun skal få utfordret seg. Så selv om vogn noen ganger hadde fristet, har vi bestemt oss for at det er totalt uaktuelt, også på ferier. Bæretøy har hun selv dessverre bestemt seg for at hun ikke vil sitte i, så da må hun pent gå selv, evt. sitte på skuldrene.
![]() |
#257 |
På vei
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Et tema som sikkert er utdebatert nå, men ... Jeg syns det er veldig kjekt med en trille, og den kommer vi helt sikkert til å bruke til minsteungen er både 4 og 5 år. De andre har sittet i den til de ble både 5 og 6 år de også, faktisk helt uten å ta skade av det. Ofte har vi hatt både 2 og 3 unger oppi trilla samtidig også. At den ikke har ramlet sammen for lenge siden er et under. Med 4 unger på slep, ekstra klær, vannflasker og kanskje litt nødproviant når vi f.eks. er på en bytur, er det veldig greit å kunne legge det i trilla også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
navnet sjemmer ingen
I min verden er vogn og trille likeverdige kjøretøyer. 3-4 hjul, plass til ei barnerumpe og kurv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vi har akkurat kommet tilbake fra 1 uke i "Syden" med fersk 3-åring. Siden hun ikke bruker vogn lenger tenkte vi ikke på å ha med trille e.l. dit, men de dagene vi var på sightseeing med 30 grader i skyggen så vurderte vi å bare kjøpe noe. Det var varmt, mye folk og noe helt annet enn hverdagen hjemme. På den andre siden så var det fantastisk å reise med bare en koffert og ikke noe mer pikk-pakk!!
![]() |
#260 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Ja, ikke sant? Jeg har også sluttet å pakke pikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|